سدانی اسپرت با پیشرانه گلف GTI

احتمال رونمایی از فولکس واگن جتا GLI

7 مهر 1397 15:00

اگر به فولکس‌واگن گلف GTI علاقه‌مند هستید و فقط با کمبود فضای بار در این خودرو مشکل دارید، باید بدانید که فولکس‌واگن در مدل جتا GLI این مشکل را برای شما حل کرده است. اما طبق اطلاعاتی که اخیراً بدست آمده، فولکس‌واگن تصمیم دارد این مدل جدید را ماه ژانویه در نمایشگاه بین‌المللی اتومبیل آمریکای شمالی در دیترویت رونمایی کند.

انتظار می‌رود زیر کاپوت جتا GLI نیز همان پیشرانه 4 سیلندر توربو با حجم 2.0 لیتر وجود داشته باشد که نیروی مورد نیاز برای گلف GTI را نیز تامین می‌کند. فولکس‌واگن جتا جدید در آمریکای جنوبی با نام وِنتو (Vento) شناخته می‌شود. خوزه کارلوس پاوونه (José Carlos Pavone)، رئیس بخش طراحی در فولکس واگن برزیل درباره این خودرو می‌گوید: «من احتمال می‌دهم فولکس واگن ونتو GLI در ماه ژانویه در نمایشگاه دیترویت نمایش داده شود. نسخه اسپرت از این خودرو به صورت اختصاصی بر اساس سلیقه مشتریان در بازار آمریکای شمالی طراحی شده است.» این نسخه اسپرت، از رینگ پنج پره اختصاصی بهره‌ می‌برد و سقفی مشکی رنگ دارد.

انتظار می‌رود زیر کاپوت جتا GLI نیز همان پیشرانه 4 سیلندر توربو با حجم 2.0 لیتر وجود داشته باشد که نیروی مورد نیاز برای گلف GTI را نیز تامین می‌کند. این پیشرانه می‌تواند حداکثر 220 اسب‌بخار قدرت و 349 نیوتن‌متر گشتاور ایجاد کند. برخلاف گذشته که این سدان اسپرت کوچک از نظر قدرت و عملکرد از گلف ضعیف‌تر بود، حالا جتا می‌تواند پا به پای گلف برود.

اکنون جتا می‌تواند در بازار سدان‌های اسپرت جمع‌وجور با خودروهای هم کلاس رقابت بهتری داشته باشد. به طور مثال از رقبای جتا می‌توان به خودروهای زیر اشاره کرد:

  • هوندا سیویک Si
  • هیوندای الانترا اسپرت
  • سوبارو WRX

به علاوه، جتا می‌تواند گزینه‌ای جذابتر در سبد محصولات فولکس‌واگن برای افرادی باشد که ترجیح می‌دهند یک سدان اسپرت داشته باشند تا یک هاچ‌بک اسپرت. اگر این خبر به واقعیت بپیوندد، می‌توان انتظار داشت تا چند ماه آینده با فولکس‌واگن جتا GLI جدید ملاقات کنیم.

مترجم : بهنام اصغریان

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران