• فولکس واگن جتا GLI پرفورمنس

کانسپتی اسپرت برای خیابان و پیست

معرفی فولکس واگن جتا GLI پرفورمنس

12 آبان 1401 08:10

در مطلبی به خودروهای فولکس واگن در 2022 SEMA پرداختیم، اما یکی از آن‌ها خاص‌تر ا بقیه است. کانسپت جتا GLI پرفورمنس، که از نسخه مسابقه‌ای این سدان در موتوراسپرت الهام گرفته و با ارتقاهای ظاهری و سخت‌افزاری بسیاری تقویت شده است.

پیشرانه استاندارد 2 لیتری آن به پکیج عملکردی RacingLine مجهز شده، که شامل کیت مکش فیبرکربنی، اینترکولر جدید، کیت کنترل سوخت و سایر ارتقاهای سخت‌افزاری است.این کانسپت براساس جتا GLI Autobahn مدل 2022 ساخته شده و اکنون گلگیرهای آن 0.8 اینچ پهن‌تر از قبل است و عضلانی به نظر می‌رسد. علاوه بر گلگیرها، رکاب‌های جانبی و ورودی‌های هوا نیز بزرگ‌تر شده‌اند.

بدنه خودرو با رنگ مشکی مات پوشیده شده و طرح‌های شش ضلعی روی آن دیده می‌شود. رینگ‌های 20 اینچی Rotiform تماما مشکی آن، با همان طرح بدنه پوشیده شده‌اند.

پیشرانه استاندارد 2 لیتری آن به پکیج عملکردی RacingLine مجهز شده، که شامل کیت مکش فیبرکربنی، اینترکولر جدید، کیت کنترل سوخت و سایر ارتقاهای سخت‌افزاری است. در نتیجه این اصلاحات، 350 اسب‌بخار قدرت و 504 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌شود؛ در حالی که خروجی پیشرانه استاندارد، تنها 228 اسب‌بخار قدرت و 350 نیوتن‌متر گشتاور است.

فولکس واگن جتا GLI پرفورمنس

این پیشرانه به یک گیربکس شش سرعته دستی متصل است و نیرو را به چرخ‌های جلو می‌فرستد. سیستم کلاچ آن نسبت به مدل استاندارد ارتقا یافته. اطلاعات شتاب خودرو در دسترس نیست، اما باید حدود ۵ ثانیه باشد‌.

سیستم ترمز آن از کالیپر شش پیستونی و دیسک‌های کربن‌سرامیکی تشکیل شده است. سیستم تعلیق و فنرها ارتقا یافته‌اند و ارتفاع خودرو کم‌تر شده است. این سیستم قابل تنظیم بوده و فولکس‌ واگن از آن به عنوان سیستم تعلیق مناسب پیست و خیابان یاد می‌کند.

فولکس واگن جتا GLI پرفورمنس

فولکس واگن جتا GLI پرفورمنس یک کانسپت است و نسخه تولیدی آن به این شکل نخواهد بود. Rotiform طرح رینگ‌های کانسپت را برای دانلود قرار داره تا مالکان جتا GLI بتوانند آن را روی خودرو خود نصب کنند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران