احتمال عرضه نسل جدید با قلب برقی

کوراندو 2019 همچنان با چهره پنهان

8 مهر 1397 10:30

کاملاً مشخص نیست که شرکت سانگ‌یانگ از چه زمانی کار روی طراحی و توسعه نسل جدید کوراندو را آغاز کرده است ولی مدتی پیش و در ماه ژوئن بود که تصاویری مخفیانه از مدل تحت آزمایش سانگ‌یانگ کوراندو 2019 منتشر شد و افکار عمومی متوجه شدند شرکت سازنده که تنها به ساخت خودروهای کراس‌اور اشتغال دارد، درصدد ارائه نسل جدیدی از این خودرو است.

پس از عرضه کوراندو 2019 می‌توانیم شاهد تغییر چهره‌ای اساسی برای تیولی در سال 2020 باشیم و پس از آن، رکستون جدید نیز در 2022 عرضه می‌شود.جزئیات طراحی بدنه و فنی نسل جدید کوراندو در تصاویر تازه نیز همچنان مبهم باقیمانده با این تفاوت که در تصاویر جدید، این خودرو در حال اثبات توانایی خود برای حمل یک کشنده است. همچنین تجهیزات مربوط به اندازه‌گیری داده‌ها نیز روی چرخ‌های خودرو نصب شده‌اند.

با وجود آن‌که چهره کوراندو 2019 هنوز در زیر پوشش‌های استتاری است اما با رجوع به مدل‌های مفهومی که سانگ‌یانگ در سال‌های اخیر به نمایش درآورده، می‌توان تصوری کلی درباره فرم ظاهری این خودرو در ذهن داشت چراکه به نظر می‌رسد طراحی آن چیزی مابین مدل مفهومی e-SIV EV (که اوایل امسال در نمایشگاه خودرو ژنو معرفی شد) و مفهومی دیگر این شرکت یعنی XAVL باشد که سال 2017 به نمایش درآمد.

در هرحال واضح است که ظاهر کوراندوی جدید بسیار متفاوت با مدل فعی این خودرو خواهد بود و به احتمال فراوان مدتی پس از رونمایی از این خودرو، مدل تمام برقی (EV) آن نیز معرفی خواهد شد. البته تا زمانی که پیشرانه برقی در این خودرو نصب شود، مشتریان می‌توانند از میان دو گزینه کاملاً جدید 1.5 لیتری بنزین‌سوز و 1.6 لیتری دیزلی، یکی را انتخاب کنند. 

احتمال دارد که موتور برقی این خودرو همان پیشرانه 140 کیلووات (معادل  188 اسب‌بخار) باشد که قبلاً در خودروی مفهومی e-SIV EV معرفی شده و به باتری 61.5 کیلووات ساعت مجهز شده است. این باتری با یکبار شارژ، شعاع حرکتی معادل با 320 الی 450 کیلومتر برای کوراندو 2019 فراهم خواهد کرد که رقمی مشابه با سایر خودروهای برقی همکلاس کوراندو است.

در میان محصولات سانگ‌یانگ، ابتدا کوراندو برای تغییر نسل داوطلب شده است. پیش‌بینی می‌شود پس از عرضه کوراندو و کوراندو EV (که نهایتاً تا سال آینده میلادی عرضه خواهند شد) می‌توانیم شاهد تغییر چهره‌ای اساسی روی مدل تیولی در سال 2020 باشیم و پس از آن، رکستون جدید نیز در سال 2022 عرضه خواهد شد.

دیدگاه کاربران