در نمایشگاه ایالتی تگزاس 2018

رونمایی از نسخه‌های ویژه فورد اکسپلورر و اکسپدیشن

9 مهر 1397 10:00

شرکت فورد با چند سورپرایز، مجموعه شاسی‌بلندهای خود را به نمایشگاه ایالتی تگزاس 2018 آورده است. این شرکت چهار مدل ویژه جدید دارد که دو مورد متعلق به اکسپلورر و دو خودروی دیگر متعلق به اکسپدیشن هستند. ازآنجایی‌که فورد از این مدل‌ها در تگزاس رونمایی کرده، جالب است بدانید یکی از این نسخه‌های ویژه تگزاس نام دارد.

این چهار نسخه ویژه گرچه تغییرات زیادی ندارند، ولی قطعاً تنوع مجموعه شاسی‌بلندهای فورد را زیاد می‌کنند.کریگ پترسون، مدیر بازاریابی شاسی‌بلندهای فورد دراین‌باره می‌گوید: «مردم علاقه زیادی به خرید شاسی‌بلندها دارند، این موضوع طی سال‌های اخیر به‌خوبی برای همه ثابت شده است. چه یک جوان علاقه‌مند به ماجراجویی باشید، یا یک زوج جوان که به دنبال فضایی بیشتر داخل خودروی خود هستند یا خانواده‌ای بزرگ که برای سفرهای طولانی به مدلی راحت نیاز دارند، شاسی‌بلندها این روزها بسیار رونق گرفته‌اند. فورد می‌خواهد مجموعه‌ای از شاسی‌بلندها داشته باشد که پاسخ‌گوی نیاز هر سلیقه‌ای است.»

این‌که آیا قرار دادن یک نشان «نسخه تگزاس» روی یک فورد اکسپدیشن می‌تواند توانایی‌ها و قابلیت‌های آن را تغییر دهد جای بحث دارد، ولی بالاخره فورد این کار را کرده و همین‌الان می‌توان آن را خریداری کنید. مدل ویژه تگزاس مبتنی بر نسخه Limited اکسپدیشن 2019 ساخته شده و علاوه‌بر نشان ویژه‌ای روی در عقب، به رینگ‌هایی 22 اینچ هم مجهز شده است.

نسخه ویژه Stealth این خودرو نیز رینگ‌های 22 اینچی دارد، ولی علاوه‌بر آن شاهد تزئینات مشکی زیاد روی آینه‌ها، قاب چراغ‌ها، باربند، نشان‌های اکسپدیشن و رینگ‌های آن هستیم. داخل کابین، ترکیب رنگ مشکی با دوخت قرمز تضاد فوق‌العاده‌ای ایجاد کرده است.

شاسی‌بلند کوچک‌تر اکسپلورر نیز همان‌طور که گفته شد دو نسخه ویژه دارد. مدل لیمیتد لاکچری که مبتنی بر نسخه پلاتینیوم این خودرو ساخته شده مواردی مانند رینگ‌های آلومینیومی 20 اینچی رنگ‌آمیزی شده، صندلی‌های چرمی نیروانا، تریم کابین بهتر و قاب آینه‌های بغل کرومی را به خودرو اضافه می‌کند. نهایتاً، فورد یک مدل ویژه دیگر به نام Desert Copper را به نمایشگاه آورده که علاوه‌بر رینگ‌های 20 اینچ و قاب آینه کرومی، با تزئینات مسی‌رنگ داخل کابین و ازجمله دوخت متضاد مسی روی چرم مشکی فضای متفاوتی ایجاد کرده است.

فورد هنوز نگفته که آیا این مدل‌های ویژه تولید محدود هم خواهند بود یا نه، ولی با توجه به افزایش روزافزون تقاضا برای شاسی‌بلندها، به‌احتمال‌زیاد شرکت محدودیتی روی میزان تولید این خودروها اعمال نخواهد کرد. این تغییرات گرچه خیلی زیاد نیستند، ولی قطعاً تنوع مجموعه شاسی‌بلندهای فورد را زیاد می‌کنند.

دیدگاه کاربران