• فورد اکسپلورر 2023 مخصوص بازار چين

نسل جدید نه، یک فیس‌لیفت سنگین

فورد اکسپلورر 2023 مخصوص بازار چین معرفی شد

15 مرداد 1401 12:13

فورد نسخه 2023 شاسی‌بلند اکسپلورر - Explorer - که به صورت ویژه برای بازار چین تولید کرده است را اینطور معرفی می‌کند؛ «تقابل پیچیدگی آمریکایی با پیچیدگی چینی». این محصول سایز متوسط به‌عنوان یک مدل کاملاً جدید رونمایی شده، اما در واقع این فقط یک به‌روزرسانی سنگین برای نسل فعلی است.

قابل‌توجه‌ترین تغییر در داخل کابین خواهد بود. جایی که یک نمایشگر بسیار عریض 27 اینچی تعبیه شده است.به وضوح می‌توان مشاهده کرد که جلوپنجره به طرز قابل‌توجهی عریض‌تر شده و از حجم بالای تزئینات کروم استفاده می‌کند. در حالی که چراغ‌های جلوی LED نیز با طراحی جدید درون آن قرار گرفته‌اند. در نمای جانبی رینگ‌های آلیاژی 21 اینچی با طراحی جدید توربینی به چشم می‌خورند.

در قسمت عقب تغییرات بیشتری دیده می‌شود. جایی که چراغ‌های پهن‌تری حتی بزرگ‌تر از مدل مخصوص بازار چینی یعنی فورد Equator نصب شده است. حروف برجسته EXPLORER جای لوگوی فورد را روی در عقب گرفته‌اند. بیضی آبی اکنون کمی پایین‌تر از محل استاندارد خود و بین چراغ‌های عقب جای گرفته است. یک نوار کرومی سرتاسری نیز این دو قسمت جدا را به یکدیگر وصل کرده است.

فورد اکسپلورر 2023 مخصوص بازار چین

با اختلاف، قابل‌توجه‌ترین تغییر در داخل کابین خواهد بود. جایی که یک نمایشگر بسیار عریض 27 اینچی تعبیه شده است که پیش‌تر نسخه‌ای شبیه به آن را روی فورد Evos دیده بودیم. به طور معمول، نمایشگرهای عظیم‌الجثه دکمه‌های مکانیکی را درون خود می‌بلعند؛ اما در این خودرو هم‌چنان کلیدهای مربوط به سیستم تهویه مطبوع به بخش پایینی منتقل شده‌اند تا فضایی برای نمایشگر بسیار بزرگ آن فراهم شود.

سؤال مهم این است که آیا تغییرات فوق در نسخه عرضه‌شده در بازار آمریکا نیز اعمال می‌شود؟ فورد می‌گوید این حجم از به‌روزرسانی منحصراً برای مشتریان چینی است و خریداران آمریکایی برای مدل 2023 تقریباً تغییرات عمیقی را نخواهند دید.

فورد اکسپلورر 2023 مخصوص بازار چین

اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد فورد اکسپلورر تمام برقی نیز در حال توسعه است ولی تاریخ عرضه آن اعلام نشده است. چراکه احتمالاً تا اواخر سال 2024 آن را نخواهیم دید.

دیدگاه کاربران