جانشینی برای مدل رپید

اشکودا ویژنRS؛ کانسپتی داغ از شرق اروپا

9 مهر 1397 19:00

اشکودا این روزها در صدر اخبار خودرویی قرار گرفته است. پس از معرفی نسخه RS از شاسی‌بلند کودیاک، این بار نوبت به معرفی کانسپت ویژنRS رسیده است.

این هاچ‌بک جذاب با طراحی تیز و زاویه‌دار به احتمال زیاد در آینده جایگزین مدل رپید خواهد شد.این کانسپت جمع‌وجور از زبان طراحی جدیدی برای نسخه‌های RS اشکودا خبر می‌دهد. البته شایعاتی هم به گوش می‌رسد که این هاچ‌بک 4,356 میلی‌متری جانشینی بزرگ‌تر برای مدل رپید خواهد بود.

خطوط تیز بدنه ظاهری اسپرت به آن بخشیده است. در نمای جلو لوگوی کریستالی اشکودا در کنار چراغ‌های LED، اسپویلرهای کربنی، دریچه‌های بزرگ ورودی هوا و پره‌های مشکی رنگ جلوپنجره، توجه را به خود جلب می‌کند. در نمای کناری خبری از دستگیره‌ها و قاب شیشه‌های کناری نیست. علاوه‌براین آینه‌ها و رینگ‌های 20 اینچی هم به منظور بهبود عملکرد آیرودینامیک طراحی متفاوتی دارند. این نمایش زیبای سطح و خط در نمای عقب به چراغ‌های کریستالی L شکل، اسپویلر سقفی، دیفیوزری بزرگ و لوگویی از اشکودا که روی یک نمایشگر نقش بسته است، ختم می‌شود.

طراحی کابین اغراق کمتری دارد و به نظر آماده است تا در محصولات اشکودا اجرا شود. نمایشگر بزرگ مرکزی، صندلی‌های اسپرت، قطعاتی از جنس کریستال و فیبرکربن و شیفتر دنده با طراحی مینیمالیستی از مهمترین نکات این بخش است. علی‌رغم فرم هاچ‌بکش، فضای بار 430 لیتری و ظرفیت 5 سرنشین، آن را به خودرویی کاربردی بدل خواهد کرد.

پیشرانه پلاگین هیبرید آن از ترکیب پیشرانه بنزینی 1.5 لیتری توربو با قدرت 150 اسب‌بخار و موتور برقی 100 اسب‌بخاری تشکیل شده است، با این حال قدرت ترکیبی آن‌ها از 242 اسب‌بخار فراتر نمی‌رود. شتاب صفرتاصد 7.1 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 210 کیلومتربرساعت ارمغان این پیشرانه در وضعیت اسپرت است. به غیر از حالت اسپرت، دو وضعیت رانندگی نرمال و برقی هم قابل انتخاب است. لازم به ذکر است که بیشترین میزان تولید CO2 در هر کیلومتر 33 گرم خواهد بود.

ویژنRS به لطف باتری‌های لیتیوم-یونی با ظرفیت 13 کیلووات ساعت، در وضعیت برقی قادر است تا 70 کیلومتر را با یک مرتبه شارژ بپیماید. برای شارژ باتری‌ها از پریز برق خانگی می‌توان استفاده کرد که این پروسه 2.5 ساعت به طول خواهد انجامید. در کنار آن سیستم بازیابی انرژی ترمز به شارژ باتری در طول حرکت کمک خواهد کرد.

این کانسپت در نمایشگاه خودروی پاریس 2018 به نمایش در خواهد آمد.

دیدگاه کاربران