سریع‌ترین شاسی‌بلند هفت نفره پیست نوربورگ‌رینگ

انتشار تصاویر رسمی اشکودا کودیاک RS

9 مهر 1397 13:45

پس از تبلیغات فراوانی که روی عملکرد اشکودا کودیاک RS صورت گرفت، بالاخره چند تصویر رسمی این خودرو درحالی منتشر شده که تا رونمایی از آن چیزی باقی نمانده است.

پیشرانه این خودرو 2 لیتری توئین توربو دیزل بوده که قدرتی برابر با 236 اسب‌بخار تولید می‌کند.تصاویر انتشار یافته، اولین شاسی‌بلند بزرگ برند اهل چک را درحالی نشان می‌دهد که به نشان RS مزین شده و با رینگ‌های 20 اینچی و خروجی‌های اگزوز بزرگ، هیبتی خشن و اسپرت یافته است.

از آن‌جا که از مدتی پیش تصاویر تبلیغاتی این خودرو را مشاهده کرده‌ایم، اکنون با دیدن عکس‌های جدید چندان هم متعجب نشده‌ایم با این حال دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست. البته ناگفته نماند که بسیاری از علاقمندان از دیدن ظاهر نهایی این خودرو کمی ناامیده شده‌اند زیرا اعتقاد دارند چهره کودیاک RS چندان خشن‌تر از ظاهر کودیاک اسپرت لاین از آب درنیامده است.

با همه این‌ها اگر تصور شود که کودیاک RS تنها نسخه‌ای بهبود یافته از شاخه اسپرت لاین محصولات اشکودا بوده، در حق این خودرو بسیار بی‌انصافی شده زیرا قرارگیری نشان RS روی آن به معنی دارا بودن توانایی‌های فنی بالا است.

پیشرانه این خودرو 2 لیتری توئین توربو دیزل بوده که قدرتی برابر با 236 اسب‌بخار تولید می‌کند. به منظور هماهنگی بهتر در توان توقف خودرو با نیروی پیشرانه، سیستم ترمزها نیز ارتقا یافته و از دیسک‌های بزرگتری در آن استفاده شده است. کودیاک RS از تجهیزات استاندارد بیشتری نیز بهره می‌برد که شامل مواردی چون چراغ‌های جلو تمام LED، نمایشگر راننده به صورت دیجیتال و سیستم تمام چرخ محرک نیز می‌شود.

برای اولین بار در خودرویی با نشان اشکودا، از سیستم تنظیم صدای پویا در کودیاک RS استفاده شده که براساس انتخاب حالت رانندگی با خودرو، صدای پیشرانه نیز به فراخور آن تغییر می‌یابد.

قرار است کودیاک RS در جریان اولین روز نمایشگاه خودرو پاریس 2018 به معرض نمایش گذاشته شود اما اشکودا برنامه‌ای جداگانه برای نمایش قابلیت‌های عملکردی این خودرو ترتیب داده است تا خبرنگاران با توانایی‌های سریع‌ترین شاسی بلند هفت نفره پیست نوربورگ‌رینگ، بیشتر آشنا شوند.

دیدگاه کاربران