اینفینیتی به تازگی تصاویری از خودروی جدید و تحت آزمایش خود منتشر کرده است. در حقیقت این خودرو سال گذشته میلادی و در نمایشگاه خودرو ژنو به نمایش درآمده بود اما نمونه حاضر توسط مهندسان اینفینیتی و تیم فرمول یک رنو مورد بازبینی و بهروزرسانی قرار گرفته است.
”مهندسان اینفینیتی و تیم فرمول یک رنو این کانسپت را مجدد مورد بازبینی قرار دادهاند تا قدرت آن به 563 اسببخار افزایش یابد.“در اصل این خودرو بستری برای آزمایشات مهندسی بوده تا مشخص شود که آیا امکان نصب پیشرانه ساخت رنو (که با فناوری هیبرید دوگانه ساخته شده) روی خودروهای خیابانی نیز وجود دارد یا خیر.
این کانسپت براساس مدل Q60 Red Sport 400 ساخته شده و به پیشرانه سه لیتری شش سیلندر توئین توربو مجهز است که نیرویی برابر با 400 اسببخار و گشتاوری معادل با 475 نیوتنمتر تولید می کند. این پیشرانه قدرتمند در کنار سیستم هیبرید قرار گرفته که به باطری لیتیوم-یون 4.4 کیلووات ساعتی مجهز بوده و سه موتور ژنراتور برقی نیز در کنار خود دارد و با فناوری که سازنده آن را سیستم بازیافت انرژی میخواند، نیروی حاصل از شتاب گرفتن خودرو یا ترمزگیری را به برق تبدیل میکنند.

در این خودرو از نیروی برق برای تغذیه توربوهای برقی و قدرت بخشیدن به موتور برقی استفاده میشود که به محور عقب متصل بوده و 120 کیلووات (معادل با 160 اسببخار) قدرت دارد. مجموعه این پیشرانهها قدرت نهایی کانسپت اینفینیتی را به 563 اسببخار افزایش میدهد.
اینفینیتی فعلاً از ارائه اطلاعات تکمیلی درباره تواناییهای Project Black S خودداری میکند اما در عین حال ادعا کرده که این سدان اسپرت در مدت زمان کمتر از 4 ثانیه توانایی دستیابی به سرعت صدکیلومتربرساعت را خواهد داشت که چندان هم دور از واقعیت به نظر نمیرسد، زیرا باید توجه داشت که قدرت پیشرانه Project Black S به میزان 163 اسببخار بیشتر ازQ60 Red Edition بوده و مطمئناً میتواند عملکرد بهتری از آن ارائه دهد.
استفاده از پیشرانههایی با جدیدترین فناوری را نمیتوان تنها ویژگی مدل مفهومی Project Black S دانست زیرا این خودرو به سیستم ترمز کربن-سرامیک با دیسکهای سوراخ دار قابل تهویه (در جلو به قطر 380 میلیمتر و در عقب به قطر 360 میلیمتر) نیز مجهز شده است. سیستم تعلیق خودرو اسپرتتر از گذشته بوده و در کنار ترمزهای ضدقفل قابل تنظیم و سیستم کنترل کشش به قابلیتهای خودرو اضافه می کند. در این خودرو همچنین امکان تنظیم سهگانه حالت رانندگی نیز وجود دارد که امکان تغییر در استفاده از پیشرانههای برقی را برای راننده فراهم میسازد.

طراحی ظاهری خودرو نیز توسط تیم فرمول یک اسپرت رنو موردبازبینی قرار گرفته است. اینفینیتی در اینباره اعلام کرده که از ورودی هوای بزرگتر و کاپوت مجهز به ورودی هوا استفاده شده و همچنین در طراحی آیرودینامیک بدنه تجدیدنظر شده تا موتور برقی متصل به محور عقب بهتر خنک شود. باله عقب به پایداری بیشتر خودرو در هنگام حرکت به صورت مستقیم و کاهش فشار روی آن درهنگام عبور از پیچها یاری خواهد رساند.
از آنجاییکه سامانه هیبرید در پیشرانه این خودرو باعث افزایش وزن کلی آن به میزان 200 کیلوگرم نسبت به مدل قبلی شده، مهندسان چارهای نداشتهاند جز اینکه با حذف مواردی، این افزایش وزن را جبران کنند. به همین سبب در بخشهایی چون کاپوت، سقف و گلگیرها از فیبرکربن استفاده شده و از نصب سقف شیشهای و صندلیهای عقب صرف نظر شده است. با تمام این تغییرات، وزن کلی به 1775 کیلوگرم رسیده که تنها 24 کیلوگرم از Q60 Red Sport بیشتر است. همچنین مرکز ثقل این خودرو پایینتر از مدل اصلی قرار گرفته و به همین دلیل انتظار میرود که کیفیت سواری بهتری ارائه کند.
شرکت سازنده همچنان به کار روی این خودرو ادامه خواهد داد و حتی این احتمال وجود دارد که شاهد ارائه نسخهای از این خودرو باشیم که اجازه حرکت در خیابانها را نیز داشته باشد.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : carscoops.com
مطالب مرتبط
مهم ترین اخبار و رویدادها

ثبت نام سایپا؛ شرایط فروش فوق العاده و پیش فروش
وارداتی سایپا آماده فروش شد

ثبت نام در سامانه یکپارچه خرید خودرو وارداتی (آذر
لیست جدید خودروها منتشر شد

ثبت نام ایران خودرو؛پیش فروش و فروش فوق العاده و ا
دهمین فروش یکپارچه خودروها از امروز






