مشکل انتقال قطعات به انگلستان

آتش برگزیت دامان رولزرویس و مینی را می‌گیرد

13 مهر 1397 12:31

در صورت نهایی شدن مذاکرات مربوط به خروج انگلستان از اتحادیه اروپا موسوم به «Brexit» زیرمجموعه‌های انگلیسی‌الاصل شرکت ب‌ام‌و با مشکلات تولید روبه‌رو خواهند بود.

یکی از مشکلات پیش‌روی ب‌ام‌و، عبور محموله‌های قطعات از مرزهای انگلستان به اروپا و بالعکس است.داستان از این قرار است که کارخانه‌های اصلی مینی و رولزرویس هم‌چنان در انگلستان واقع شده‌اند و برگزیت عملاً می‌تواند منجر به تعطیلی این کارخانه‌ها بشود. مدیر بخش بازرگانی باواریایی‌ها می‌گوید: «ما همواره به دنبال بهترین عملکرد هستیم اما اگر در نهایت زنجیره تأمین در مرزها با توقف همراه شود، ما نخواهیم توانست که به تولید در انگلیس بپردازیم.»

حدود 60 درصد از 378 هزار خودروی مینی که سال گذشته توسط ب‌ام‌و تولید شده در خط تولید آکسفورد انگلیس بوده است. در حال حاضر در این کارخانه 6300 کارگر انگلیسی در حال فعالیت هستند. کارخانه این شرکت در گودوود نیز روزی 20 رولزرویس تولید می‌کند.

یکی از مشکلات پیش‌روی ب‌ام‌و، عبور محموله‌های قطعات از مرزهای انگلستان به اروپا و بالعکس است. با خروج انگلستان از این اتحادیه، این کشور دیگر از مزایای آن بهره‌مند نخواهد بود و هر محموله جاده‌ای، باید در مرزهای کشور بررسی شوند و این فرآیند برای شرکت بزرگی مثل ب‌ام‌و که با هر بار سفارش، میلیون‌ها قطعه جابه‌جا می‌کند، می‌تواند بسیار زمان‌بر باشد.

دیدگاه کاربران