حمله به زمان برای مقابله با فراموشی

معرفی کانسپتی آینده‌نگر از هولدن

14 مهر 1397 08:50

مدتی است که عمر خودروی دیفرانسیل عقب هولدن کومودور به پایان رسیده اما به نظر میرسد که مسئولان شرکت هولدن هنوز تصمیمی برای عقب‌نشینی از بازار خودروهای اسپرت ندارند چراکه کانسپتی معرفی کرده‌اند که فراتر از زمان به نظر می‌رسد.

استفاده از چهار پیشرانه برقی که هرکدام قدرتی معادل با 335 اسب‌بخار دارند را می‌توان گوشه‌ای از ایده‌های شرکت هولدن برای قابلیت‌های این خودروی خاص دانست.این خودرو که البته هنوز در حد طرح‌های ترسیمی بوده و نمونه‌ای واقعی از آن ساخته نشده، توسط شرکت GM Holden و برای گرامیداشت کسب اولین پیروزی این شرکت در Bathurst در سال 1968 طراحی شده است.

هرچند که مشاهده یک کانسپت به صورت طرح‌های دیجیتالی می‌تواند برای علاقمندان باعث دلسردی باشد اما به هرحال شرکت هولدن ادعا دارد که این خودرو برای ارائه حداکثر عملکرد طراحی شده است. استفاده از چهار پیشرانه برقی که هرکدام قدرتی معادل با 335 اسب‌بخار دارند را می‌توان گوشه‌ای از ایده‌های شرکت هولدن برای قابلیت‌های این خودروی خاص دانست. نصب چنین پیشرانه‌ای باعث می‌شود این خودروی چهارچرخ محرک قدرتی برابر با 1341 اسب‌بخار (1000 کیلووات) و گشتاوری معادل با 3240 نیوتن‌متر در اختیار داشته باشد.

با توجه به ارقام شگفت‌آور اعلام شده، جای تعجب نیست که هولدن ادعا می‌کند Time Attack برای رسیدن به سرعت صد کیلومتربرساعت تنها به 1.25 ثانیه زمان نیاز داشته و توان دستیابی به حداکثر سرعتی برابر با 480 کیلومتربرساعت را خواهد داشت. براساس گمانه‌زنی‌های انجام شده توسط شرکت سازنده، این خودرو قادر است تقریباً در زمانی کمتر از یک دقیقه و سی ثانیه مسیر 6.2 کیلومتری پیست Mount Panorama را طی کند.

ویژگی مهم دیگر بخش فنی این خودرو را می‌توان شاسی آن دانست که ساختار سلولزی لانه زنبوری داشته و از کربن کامپوزیت ساخته شده است. بدنه این مفهومی از مواد کربن کولار ساخته شده و در تولید قطعات سیستم تعلیق نیز از فیبرکربن و تیتانیوم استفاده شده است.

با وجود این‌که کانسپت هولدن فعلاً تنها یک طرح دیجیتالی است اما این شرکت اعلام کرده که تیم مهندسی یک نمونه سه بعدی پرینت شده از این خودرو نیز در اختیار داشته و نتایج به دست آمده از برنامه‌های نرم‌افزاری را روی این مدل اعتبارسنجی می‌کند.

شاید ارائه یک طرح دیجیتالی از سوی شرکت هولدن بسیار عجیب به نظر برسد اما آقای Richard Ferlazzo به عنوان سرپرست تیم طراحی هولدن اعتقاد دارد که با لغو برگزاری نمایشگاه تخصصی خودرو در استرالیا شرکت‌ها از داشتن محیطی برای نمایش خلاقیت و توانایی‌های خود در قالب کانسپت‌ها، محروم شده‌اند. ایشان به همین دلیل، ارائه طرح‌های دیجیتالی همچون خودروی Time Attack را تنها راه باقیمانده برای شرکت‌هایی چون هولدن می‌داند تا بتوانند ایده‌های خود را به معرض نمایش بگذارند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران