در نسل جدید هم پرفروش است

سبقت نیسان لیف از رقبا در اروپا

14 مهر 1397 13:29

تقریباً یک سال از حضور نسل جدید نیسان لیف در اروپا می‌گذرد و در این مدت توانسته عنوان پرفروش‌ترین خودروی برقی قاره سبز را به خود اختصاص دهد.

برگ برنده لیف نه تنها بهبود ظاهری آن نسبت به نسل قبل، بلکه افزایش پیمایشش تا 270 کیلومتر به لطف باتری‌های لیتیوم یونی جدید بوده است. بنا به گفته نیسان، در 8 ماه نخست 2018 تعداد 26 هزار دستگاه تحویل مشتریان اروپا شده، که از این تعداد 8 هزار دستگاه آن را شرکت‌ها و ارگان‌های مختلف خریده‌اند. این یعنی نیسان توانسته در هر 10 دقیقه یک دستگاه لیف در اروپا بفروشد.

رشد فروش لیف در کشورهای اتریش، فرانسه، آلمان، هلند، پرتغال و اسپانیا قابل ملاحظه بوده است. همچنین در کشوری مثل نروژ نیز توانسته عنوان پرفروش‌ترین خودروی خانوادگی را در میان رقبای مجهز به پیشرانه احتراق داخلی کسب کند.

برگ برنده لیف نه تنها بهبود ظاهری آن نسبت به نسل قبل، بلکه افزایش پیمایش آن تا 270 کیلومتر به لطف باتری‌های لیتیوم یونی جدید با ظرفیت 40 کیلووات ساعت بوده است.

در کنار این موارد باید به تجهیز لیف به آخرین نسخه از سیستم هوشمند حرکتی نیسان هم اشاره کرد، که شامل مواردی مانند پدال الکتریکی، سیستم کمک برای حرکت در ترافیک با کنترل خودرو و همچنین پارک نیمه‌خودکار است.

لیف در 51 بازار جهانی حضور دارد و توانسته به خوبی نظریان مشتریان را به خود جلب کند. گواه این ادعا فروش 350 هزار دستگاه از این خودرو (شامل نسل اول و دوم) از ابتدای معرفی تا کنون است، که آن را درصدر جدول فروش خودروهای برقی بازار جهانی قرار می‌دهد.

مترجم : محمدرضا ریاضی

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران