نتیجه همکاری مشترک انگلیسی‌ها با صلیب سرخ

ناجی طبیعت‌گردان: لندرور دیسکاوری امدادی

10 مهر 1397 14:18

لندرور از فرصت حضور در نمایشگاه پاریس 2018 استفاده کرد و نمونه‌ای منحصربه‌فرد از مدل دیسکاوری را معرفی نمود که قرار است در خدمت نیروهای امدادی صلیب سرخ باشد. این مدل ویژه با الهام از خودرو مفهومی Project Hero و در نتیجه 18 ماه همکاری و همفکری میان صلیب سرخ اتریش و بخش خودروهای سفارشی شرکت لندرور تولید شده است. 

این لندرور دیسکاوری در نتیجه 18 ماه همکاری میان صلیب سرخ اتریش و بخش خودروهای سفارشی شرکت لندرور، ساخته شده است.دیسکاوری موردبحث اکنون به مرکز فرماندهی سیار تبدیل‌شده تا بتواند به نواحی خاصی که نیاز به امدادرسانی وجود دارد، سفر کند. به همین منظور، چهار آنتن رادیویی در این خودرو تعبیه شده و همچنین آخرین نسخه فناوری‌های ارتباطی در آن نصب شده است.

در جریان ماموریت‌ها، یک پهپاد که هشت چرخاننده داشته و به دوربین تصویربرداری حرارتی مجهز است نیز با این دیسکاوری امدادرسان همراه خواهد شد. لندرور ادعا می‌کند که دوربین این پهپاد توانایی شناسایی افراد از فاصله 440 متری را داشته و وسایل نقلیه را نیز می‌تواند از فاصله 1000 متری تشخیص دهد.

مسیر پهپاد از روی صفحه نمایش لمسی موجود در خودرو، قابل ردیابی بوده و می‌توان برای یافتن اشیا در محل‌های مختلف از همین طریق به پهپاد فرمان داد. وجود قابلیت‌هایی در این خودروی امدادرسان، در شرایط اضطراری می‌تواند به‌معنای جلوگیری از مرگ بسیاری از افراد باشد.

در کنار مرکز فرماندهی خودرو و پهپاد متصل به آن، دیسکاوری امدادی به چراغ‌های اضطراری، ریل سقفی و رینگ‌های مشکی به همراه لاستیک‌های ضخیم و تجهیزات رادیویی مجهز شده است. پیشرانه این خودرو نیز سه لیتری دیزلی بوده و قدرتی معادل با 254 اسب بخار دارد.

آقای Michael van der Sande که مدیریت بخش خودروهای سفارشی جگوار-لندرور را برعهده دارد، در گفتگویی اظهار داشته که از همان ابتدای شکل گرفتن همکاری میان این شرکت و صلیب سرخ، یعنی از سال 1954، هدف اصلی این شرکت، کمک به بهبود عملکرد صلیب سرخ در امدادرسانی و نجات زندگی افراد بوده است. وی همچنین معتقد است که در طول 18 ماه گذشته، مهندسان شرکت جگوار-لندرور با تیم امدادی صلیب سرخ اتریش همکاری نزدیکی داشته‌اند تا با استفاده از قابلیت‌ها و فناوری‌های موجود، به نیازمندیهای صلیب سرخ، به خوبی پاسخ داده شود.

دیدگاه کاربران