از کرمان موتور به خودروسازان بم

لیفان 820 در انتظار تعیین تکلیف

15 مهر 1397 11:57

خودروسازان بم، از زیرمجموعه‌های قدیمی کرمان خودروست که در سال‌های اخیر کمتر نامش را شنیده‌ایم. این شرکت در اوایل دهه 80 شمسی و با مونتاژ فولکس‌واگن گل، کارش را شروع کرد. سپس به سراغ مونتاژ هافی لوبو، به‌عنوان اولین محصول چینی‌اش، رفت؛ محصولی که خیلی زود شکست خورد و از بازار کشورمان حذف شد.

لیفان 820 یکی از خودروهای هشت‌گانه‌ایی است که به‌علت مصرف سوخت بالا، تولیدش متوقف شده بود.مدت‌ها خبری از خودروسازان بم نبود تا این‌که این شرکت از سال گذشته، دوباره خطوط تولیدش را به کار انداخت و این‌بار به مونتاژ جیلی GC6 مشغول شد. حالا نیز خبرهای تازه‌تری از این شرکت به گوش می‌رسد؛ چندی پیش، در سایت رسمی خودروسازان بم، لیفان 820 به سبد محصولات این شرکت اضافه شد که حرف و حدیث‌هایی را به همراه داشته است. 

اضافه‌شدن 820 به محصولات خودروسازان بم، از دو جنبه می‌تواند مهم باشد. نکته اول اینکه لیفان 820 از بهار 95 تا بهار 97 در کرمان‌موتور تولید می‌شد و اضافه‌شدن این خودرو به محصولات خودروسازان بم، شاید به معنی انتقال خطوط تولیدش در آینده‌ای نزدیک باشد.

نکته دیگر این‌که لیفان 820 یکی از آن 8 خودرویی است که سازمان استاندارد در اوایل تابستان امسال و به‌علت مصرف سوخت بالا، از ادامه تولیدش جلوگیری کرده بود. از این‌رو انتقال این خودرو به سبد خودروسازان بم، شاید به این معنی است که چینی‌ها درصدد بهبود مصرف سوختش و گرفتن دوباره مجوز تولیدش هستند. حالا باید دید که چه آینده‌ای در انتظار پرچمدار لیفان در ایران است.

دیدگاه کاربران
Ahdhbbbsjjjxddbbn 1399/11/25
سلام چی میشد این شرکت بما هم یدونه از دم قسط میداد ماهم ارزو بدل نمانیم
پاسخ
0
0
0