مبتنی بر نسل دوم i8

بررسی احتمال ساخت ب‌ام‌و M1 جدید

16 مهر 1397 19:21

ب‌ام‌و در طول تاریخ خود فقط یک ابرخودرو ساخته است، ولی کلاوئس فرولیش (Klaus Frohlich)، از مدیران ارشد گروه ب‌ام‌و در مصاحبه‌ای گفته که علاقه زیادی به طراحی M1 عصر جدید دارد.

اگر چنین پروژه‌ای موافقت هیئت‌مدیره ب‌ام‌و را کسب کند، این ابرخودرو می‌تواند روی شاسی فیبر کربنی نسل دوم i8 ساخته شود.بحث و گمانه‌زنی در مورد جانشین ب‌ام‌و M1 افسانه‌ای چیز جدیدی نیست. ولی این نخستین باری است که یکی از مدیران ارشد ب‌ام‌و از علاقه خود در این مورد سخن گفته است.

در مصاحبه‌ای با وب‌سایت موتورینگ استرالیا در حاشیه نمایشگاه خودروی پاریس، فرولیش گفته که وی تمام تلاش خود را برای ساخت چنین مدلی انجام خواهد داد و اعتقاد دارد M1 جدید را می‌توان با استفاده از شاسی فیبرکربنی i8 ساخت.

البته، طبق ادعای فرولیش امکان این که ابرخودروی جدید ب‌ام‌و تا پایان دهه جاری میلادی رونمایی شود بسیار کم است. از نظر او، به‌احتمال‌زیاد بعد از رونمایی نسل دوم i8، زمان بسیار خوبی برای رونمایی M1 جدید خواهد بود.

ازآنجایی‌که چنین خودروهایی معمولاً خیلی پرفروش و درنتیجه سودده نیستند، فرولیش در مصاحبه خود گفته احتمال این‌که بتواند چراغ سبز این پروژه را از دیگر مدیران ب‌ام‌و بگیرد بسیار کم است.

جالب است بدانید فرانک فن میل(Frank Van Meel)، رئیس ب‌ام‌و M سال پیش در مصاحبه‌ای گفته بود ازنظر او هیچ نیازی به طراحی و ساخت ابرخودرویی نیست که فقط بخش بسیار کوچکی از مشتری‌ها به دنبال آن هستند. او هم‌چنین ادعا کرده بود که ب‌ام‌و M نیازی به هیچ ابرخودرویی ندارد.

دیدگاه کاربران