جهش ژنتیکی پیکاپ آلمانی با کمک کارلکس

مرسدس بنز X کلاس هم 6 چرخ می‌شود؟

17 مهر 1397 13:55

شرکت کارلکس دیزاین پیش از این چند نسخه تغییریافته از پیکاپ جدید و لوکس شرکت مرسدس‌بنز یعنی X-Class را به بازار عرضه کرده است. اما پروژه جدید این شرکت را باید بسیار متفاوت از کارهای قبلی دانست چراکه کارلکس اکنون طرحی بسیار ویژه از x کلاس منتشر کرده که فضای بار بیشتری داشته، به واسطه قطعات اضافی ظاهری بسیار عضلانی‌تر دارد و مهمتر از همه این‌که به شش چرخ مجهز شده است. این شرکت نام خودروی موردنظر را X-Class Exy 6x6 تعیین کرده است.

هنوز شرکت کارلکس حاضر به انتشار جزئیات فنی درباره این خودرو نیست.هرچند که دارا بودن شش چرخ ویژگی ظاهری مهم این خودرو است اما نباید آن را تنها نقطه تمایز آن با نمونه استاندارد دانست. کارلکس نمای جلوی X کلاس را به واسطه ورودی هوای بزرگتر در گوشه‌های سپر جلو تغییر داده و یک وینچ نیز در مرکز سپر نصب کرده تا توانایی یدک کشیدن این خودرو را به رخ بکشد. علاوه‌براین روی کاپوت یک ورودی هوا قرار گرفته تا چهره خشن و تهاجمی خودرو تکمیل شود.

در بالای سقف نوار چراغ‌های LED به چشم می‌خورند تا در روشن ساختن مسیر پیش رو به چراغ‌های اصلی یاری برسانند. برای راحتی بیشتر در سوار و پیاده شدن سرنشینان، در این پیکاپ مرتفع رکاب‌های جانبی جدیدی پیش‌بینی شده است.

اما بیشترین تغییرات در بخش عقبی خودرو اتفاق افتاده، جایی که کارلکس برای نصب یک جفت چرخ اضافه محور دیگری به خودرو اضافه کرده، که این کار در نهایت به بیشتر شدن طول کلی خودرو و فضای بار آن منجر شده است. بالای چرخ‌های عقب ضربه‌گیرهای بزرگی نصب شده و یک علامت X بزرگ و سپری جدید نیز در نمای عقب به چشم می‌خورد.

متاسفانه هنوز شرکت کارلکس حاضر به انتشار جزئیات بیشتری درباره این خودرو نیست زیرا به گفته آن‌ها، طرح هنوز در حال توسعه و آماده‌سازی است. البته می‌توان حدس زد که کارلکس برای بخش فنی این خودرو هم تدارکی خاص ببیند.

درحال حاضر مرسدس‌بنز پیکاپ Xکلاس را به صورت استاندارد با پیشرانه شش سیلندر سه لیتری توربودیزل به بازار عرضه کرده که نیرویی برابر با 258 اسب‌بخار و گشتاور 550 نیوتن‌متر ارائه می‌دهد که به واسطه جعبه‌دنده هفت سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

به هرحال تغییر پیکاپ Xکلاس به خودرویی با 6 چرخ مطمئناً کار آسانی برای کارلکس نبوده زیرا اکنون به نصب یک دیفرانسیل دیگر و محور انتقال قدرت جدید نیاز است. به احتمال فراوان یک ترنسفرکیس جدید نیز لازم خواهد بود. از هم اکنون بسیاری از علاقمندان برای دیدار با نتیجه نهایی پروژه کارلکس لحظه‌شماری می‌کنند.

دیدگاه کاربران