مرخصی با حقوق برای کارگران

تعطیلی دوهفته‌ای خط تولید سولیهول جگوار لندرور

18 مهر 1397 14:00

شرکت جگوار لندرور به علت مشکلات فروش در چین به مدت دو هفته قصد دارد کارخانه خود در شهر سولیهول را تعطیل کند.

اوضاع فروش جگوار لندرور در چین خیلی خوب نبوده و حتی کاهش تعرفه واردات خودرو توسط دولت این کشور هم نتوانسته تأثیری بر فروش این شرکت بگذارد.نشریه گاردین گزارشی دراین‌ارتباط منتشر کرده که از 22 اکتبر به مدت دو هفته این خط تولید قرار است تعطیل شود. این خبر اندکی بعد از انتشار گزارش فروش ماه سپتامبر جگوار لندرور منتشر شده که گفته شده بود فروش این شرکت در چین 46 درصد کاهش در ماه سپتامبر تجربه کرده است. این کارخانه 9 هزار کارگر دارد.

یکی از سخنگوهای شرکت در این زمینه گفته که به‌عنوان بخشی از استراتژی ادامه‌دار شرکت برای رشدی پرسود، جگوار لندرور تمرکز بسیار زیادی روی افزایش راندمان خطوط تولید کرده و در صورت لزوم، در هر زمان توازن بین زنجیره تولید و تقاضا را به هر شکل برقرار خواهد کرد.

طبق ادعای جگوار لندرور، این تعطیلی خط تولید تHثیری بر تحویل سفارش‌ها مشتریان نخواهد داشت و همه کارگرها، طی تعطیلی دوهفته‌ای مذکور مرخصی با حقوق دارند.

اوایل سال جاری میلادی جگوار لندرور گفته بود که فروش شرکت در چین به دلیل عدم تمایل مردم به خرید خودروی جدید تا زمان کاهش تعرفه واردات خودرو توسط دولت، به میزان زیادی کاهش یافته است. شرکت انتظار داشت با کاهش تعرفه واردات دوباره میزان فروش بالا برود. ولی ظاهراً اوضاع مطابق میل جگوار لندرور پیش نرفته است. جگوار لندرور یکی از دلایل این کاهش فروش را تنش‌های تجاری بین چین و آمریکا حدس می‌زند.

در خط تولید سولیهول جگوار لندرور مدل‌های رنجرور و لندرور دیسکاوری تولید می‌شوند. در شرایطی که شرکت اصرار دارد این تعطیلی دوهفته‌ای هیچ ارتباطی با بحث خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا ندارد، ولی مقامات جگوار لندرور قبلاً به‌صورت کاملاً جدی در مورد کاهش تولید و از بین رفتن مشاغل در صورت نهایی شدن برگزیت بارها هشدار داده‌اند.

دیدگاه کاربران