برنامه‌ریزی عرضه برای سال 2020

چراغ سبز ب‌ ام‌ و به تولید M3

18 مهر 1397 15:59

درحالی‌که تنها چند روز از رونمایی نسل جدید ب‌ام‌و سری 3 می‌گذرد، گویا بخش M شرکت ب‌ام‌و نیز به تکاپو افتاده تا بررسی‌های نهایی فنی را روی نمونه‌های پیش تولید از نسل جدید M3 (با کد G80) انجام دهد. حالا هم چند عکس جاسوسی جدید از ب‌ام‌و M3 2020 درحالی انتشار یافته که این خودرو را در حال تست در پیست نوربورگ‌رینگ نشان می‌دهد.

ب‌ام‌و در نظر دارد نسخه تقویت‌شده از پیشرانه سه لیتری شش سیلندر تویین توربو را در این خودرو استفاده کند.تفاوت این تصاویر با عکس‌های قبلی در این است که مقداری از پوشش‌های استتاری این خودرو کاسته شده است. به واسطه این کاهش پوشش، اکنون بسیاری از بخش‌های خودرو از جمله قسمتی از چراغ‌های جلو و عقب این خودرو عیان شده که با نمونه استاندارد متفاوت بوده و از نسخه اسپرت این چراغ‌ها استفاده شده است. یکی دیگر از نکاتی که اکنون می‌توان با اطمینان از آن سخن گفت نصب قطعاتی از کیت M Aero بوده که رکاب‌های جانبی لبه‌دار و گلگیرهای عریض‌تری برای این خودرو به ارمغان آورده است.

هرچند که بسیاری از بخش‌های خودرو هنوز هم زیر پوشش‌های استتاری قرار گرفته اما در مورد سپر جلو M3 2020 می‌توان حدس زد که سه ورودی هوای بزرگ داشته باشد. در نمای عقب نیز می‌توان وجود یک دیفیوزر بزرگ و خروجی چهارگانه اگزوز را تشخیص داد. قطعاتی چون کالیپر ترمزهای آبی یا دیسک ترمزهای بزرگ سوراخ‌دار نیز جزء همراهان همیشگی خودروهای M بوده و از مشاهده آن‌ها نباید متعجب شد.

به هرحال با توجه به انتظاراتی که همواره از مدل M3 وجود دارد، طراحان سعی کرده‌اند تاحد امکان ظاهر آن را نیز متفاوت از نسخه معمولی سری 3 بسازند. البته قرار نیست این خودرو تنها ظاهر خشن‌تری از مدل‌های عادی سری 3 داشته باشد، چراکه براساس شایعات، ب‌ام‌و در نظر دارد نسخه تقویت‌شده از پیشرانه سه لیتری شش سیلندر تویین توربو (که در مدل فعلی M3 نصب می‌شود) را در این خودرو استفاده کند.

طبق شنیده‌ها این پیشرانه به‌روز شده قدرتی در حدود 465 الی 493 اسب‌بخار به سوی چرخ‌های عقب روانه خواهد کرد. جعبه‌دنده این خودرو به صورت استاندارد شش سرعته دستی بوده و براساس سفارش مشتری امکان نصب نمونه هشت سرعته اتوماتیک نیز وجود خواهد داشت.

برخی شایعات نیز از امکان نصب سیستم xDrive به صورت سفارشی روی این خودرو خبر می‌دهند که مشابه نمونه مورد استفاده در M5 خواهد بود. علاوهبراین در کنار سیستم تعلیق کم‌ارتفاع M و وزن سبک‌تر نسبت به مدل قبلی M3، کاملاً قابل تصور است که عملکرد بسیار بهتری داشته باشد.

احتمال دارد که مدل M3 جدید در جریان نمایشگاه خودرو فرانکفورت در سپتامبر 2019 به صورت رسمی معرفی و فروش آن از اوایل سال 2020 آغاز شود.

دیدگاه کاربران