با کاهش فروش و ضرر میلیون دلاری

زنگ خطر برای بورگوارد

21 مهر 1397 09:21

در حرکتی که به نظر با هدف جلب سرمایه‌های تازه به سوی برند دوباره متولد شده بوگوارد انجام می‌گیرد، شرکت چینی فوتون به دنبال یافتن خریداری برای 67 درصد از سهام این برند آلمانی است تا بخشی از زیان مالی خود را جبران نماید.

به دلیل کاهش فروش، شرکت سازنده اعلام کرده که تا ماه آگوست سال جاری 1.6 میلیارد یوان (معادل با 231.5 میلیون دلار) ضرر کرده است.از زمان آغاز به‌کار دوباره این برند، بورگوارد دو کراس‌اور با پیشرانه‌های بنزین‌سوز عرضه کرده که یکی BX5 و دیگری BX7 نام دارند. البته مدل BX7 عرضه شده در چین درکنار پیشرانه بنزینی، موتور کمکی برقی هم در سینه دارد. کار ساخت و مونتاژ این خودروها در تاسیسات شرکت فوتون در شهر پکن انجام می‌پذیرد.

بورگوارد در ماه جولای سال جاری پس از 57 سال غیبت در بازار خودروی آلمان، با مدل BX7 به این کشور بازگشت. اما اوضاع مالی این برند آن‌گونه که قبلاً برنامه‌ریزی شده پیش نرفته چراکه براساس گزارش اتوموتیو نیوز اروپا، فروش سالانه بورگوارد به میزان 23 درصد کاهش یافته و مجموعاً به 18,996 دستگاه رسیده است.

به دلیل کاهش فروش، شرکت سازنده اعلام کرده که تا ماه آگوست سال جاری 1.6 میلیارد یوان (معادل با 231.5 میلیون دلار) ضرر کرده است. در روزهای اخیر و قبل از تنظیم این گزارش، هنوز نشانه‌ای از بهبود آمار فروش این شرکت مشاهده نشده است. غیر از مدل برقی BXi7، جدیدترین محصول شرکت بورگوارد کراس‌اور BX6 است که در رده شاسی‌بلندهای کوپه قرار می‌گیرد. اما کانسپت ایزابلا (Isabella) را می‌توان به جرات زیباترین محصول این شرکت دانست. این کانسپت کوپه چهارنفره سال گذشته و در جریان نمایشگاه خودروی فرانکفورت معرفی شد.

تا قبل از وقوع ورشکستگی و تعطیل شدن کارخانه در سال 1961، بورگوارد سومین خودروساز بزرگ در کشور آلمان بود. پس از مدت‌ها شرکت فوتون به عنوان زیرشاخه یکی از بزرگترین گروه‌های خودروسازی چین یعنی BAIC، در سال 2014 حق استفاده از نام این برند را خریداری کرد.

دیدگاه کاربران