بحران سوخت و آلودگی هوا شوخیبردار نیست. اهمیت این موضوع حتی بزرگان این صنعت همچون مرسدسبنز را نیز به فکر آینده انداخته است.
”مرسدسبنز با بهبود ظرفیت باتریها و میزان پیمایش در حالت الکتریکی، دو مدل پلاگین هیبریدی E300e و E300de را به سبد محصولاتش اضافه کرد.“به همین منظور در سبد جدید محصولات خود سدان نیمه لوکس E کلاس را به صورت پلاگینهیبرید عرضه خواهند کرد. مدلهای جدید E300e و E300de نام خواهند داشت. البته این برای اولینبار نیست که مرسدسبنز شرکت سراغ ویرایش هیبریدی این کلاس میرود؛ اما نمونه قبلی که E350e نام داشت و از نظر ظرفیت باتریها و میزان پیمایش قابل قیاس با مدلهای فعلی نبود.
در ویرایش 2019 شاهد حضور یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ شده به قدرت 208 اسببخار هستیم که در کنار موتور برقی 13.5 کیلووات ساعتی روی هم میتوانند 316 اسببخار قدرت و 700 نیوتنمتر گشتاور تولید کنند. شتاب صفرتاصد آن 5.7 ثانیه و سرعت نهاییاش مانند اغلب آلمانیها روی 250 کیلومتربرساعت محدود شده است. در صورت استفاده مستقیم از موتورالکتریکی و باتریها میتوان تا 50 کیلومتر نیز پیمایش داشت. این در حالی است که نمونه قبلی تا 33 کیلومتر قابلیت پیمایش داشت.
بد نیست درباره ویرایش دیزلی هم بدانید که برای آن از یک پیشرانه 2 لیتری توربودیزل 191 اسببخاری استفاده شده که در کنار موتور برقی میتواند 306 اسببخار نیرو تولید کند. شتاب صفر تا صد این گازوئیلسوز هیبریدی نیز 5.9 ثانیه ثبت شده است.