ایرلندی سریع

پورشه 911 دست‌پرورده DP Motorsport

21 مهر 1397 11:33

نسلی از پورشه 911 که در فاصله سالهای 1989 تا 1994 تولید شد را با کد 964 می‌شناسند. این خودرو را می‌توان یکی از دوست داشتنی‌ترین نسل‌های 911 دانست چراکه در عین دارا بودن ویژگی‌های ظاهری کلاسیک پورشه، تاحد زیادی مدرن‌تر از ساخته‌های پیش از خود بود.

این شرکت به جدیدترین محصول خود لقب «ایرلندی سریع» داده چراکه رنگ سبز ایرلندی برای پوشش بدنه و پیشرانه تقویت شده 3.8 لیتری برای نیروبخشی به آن انتخاب شده است.شرکت Singer Vehicle Design که نامی آشنا در امر بازسازی خودروهای قدیمی است نیز از همین نسل پورشه 911 برای انجام پروژه‌های جدید خود استفاده کرده است اما اکنون نوبت به شرکت DP Motorsport رسیده تا نمونه‌ای منحصربه‌فرد از این مدل را خلق نماید.

این شرکت به جدیدترین محصول خود لقب «ایرلندی سریع» داده چراکه رنگ سبز ایرلندی را برای پوشش بدنه این خودروی پرسرعت انتخاب کرده است. مبلغ لازم برای تصاحب این خودرو 198 هزار پوند بوده که با نرخ برابری فعلی ارزهای جهان، معادل با 229,401 یورو خواهد بود.

برای ساخت این خودرو، ابتدا نمونه پایه‌ و محور عقب از مدل کررا 2 انتخاب شده و سپس کیت بدنه ساخته شده از کربن و کولار تقویت شده با الیاف به همراه قطعاتی که تا 25 میلی‌متر به پهنای بدنه اضافه می‌کنند، روی آن قرار سوار شده است.

بخش‌های اضافه شده به ظاهر این خودرو همچون شبکه‌های زیر چراغ‌های جلو، آئینه‌های جانبی متالیک و قطعه‌ای جدید برای پوشش پیشرانه، ظاهر خودرو را بیشتر به مدل‌های اوایل دهه 70 پورشه شبیه می‌سازند تا نمونه‌ای تولید شده در اوایل دهه 90 میلادی.

اما وجود کلمه «سریع» در لقب این خودرو به دلیل نصب پیشرانه تقویت شده 3.8 لیتری شش سیلندر تخت در این خودرو بوده که اکنون از نمونه اصلی 3.6 لیتری بسیار قوی‌تر شده و قدرتی برابر با 321 اسب‌بخار دارد.

نیروی این پیشرانه از طریق جعبه‌دنده پنج سرعته دستی G50 ساخت پورشه و دیفرانسیل لغزش محدود برگرفته از مدل RS به چرخ‌های خودرو منتقل می‌شود. به منظور کیفیت سواری بالاتر، از میله‌های تعادل Unibal و کمک فنرهای KW Clubsport نیز در این خودرو استفاده شده است. این تغییرات با استفاده از رینگ‌های 17 اینچی سوراخ‌دار که با تایرهای Pilot Sport ساخت شرکت میشلین پوشیده شده‌اند، کامل شده است.

فضای کابین این پورشه سبز نیز به نحوی دستخوش تغییر شده تا همزمان ترکیبی زیبا از عناصر قدیمی و مدرن را ارائه دهد. صندلی‌های ریکاردو جدید این خودرو در لبه‌ها با چرم قهوه‌ای و در مرکز با پارچه شطرنجی پوشیده شده است. فرمان مارک Momo این خودرو به همراه بخش‌هایی از داشبورد و کنسول مرکزی، روکشی از آلکانترا دارند. بخشی از سردنده نیز به پوششی از چوب روکش‌دار مزین شده است. سرنشینان این خودرو لازم نیست از بابت گم شدن در مسیر نگرانی به خود راه دهند زیرا سیستم رهیاب Porsche Classic با صفحه نمایش 3.5 اینچی خود بخشی از تجهیزات روی داشبورد بوده و برای یافتن مسیر به آن‌ها یاری می‌رساند.

دیدگاه کاربران