تولید بدون آلایندگی در یک کارخانه نسل 4.0

پورشه برای تولید اولین خودروی برقی آماده می‌شود

23 مهر 1397 18:21

پورشه خود را برای ساخت «تایکان»، اولین خودروی تمام برقی خود آماده می‌کند؛ این شرکت کارخانه جدید خود را در مقیاسی تاسیس کرده که مطمئناً با آن به «عصر برق» وارد خواهد شد.

خط تولید نسل 4.0 تایکان چیزی است که «کارخانه‌ای در یک کارخانه» نامیده می‌شود. تمام فرآیند ساخت و مونتاژ این خودروی برقی به‌صورت «کربن خنثی» خواهد بود.خودروساز آلمانی در حال حاضر سرمایه‌گذاری 6 میلیارد یورویی (حدود 7 میلیارد دلار) و جذب نیروی جدید 1200 نفری برای کارخانه اصلی خود را آغاز کرده است. پورشه در حال ساخت چیزی است که «کارخانه‌ای در یک کارخانه» نامیده می‌شود و به خطوط و تجهیزات مونتاژی اطلاق می‌شود که قرار است با آن تایکان تمام برقی ساخته شود.

تمام فرآیند ساخت و مونتاژ این خودروی برقی به‌صورت «کربن خنثی» خواهد بود و هدف نهایی پورشه ساخت کارخانه‌ای است که هیچ تاثیری بر محیط‌زیست نداشته باشد.

با اجرای طرح «خط تولید منعطف» (flexi-line production) از نسل 4.0، شرکت پورشه اولین خودروسازی خواهد بود که برای جابه‌جایی‌های درون‌خطی، از ماشین‌آلات بدون نیاز به کاربر استفاده خواهد کرد.

گویا قرار نیست همه 1200 نیروی جدید پورشه روی تایکان کار کنند و برخی از آن‌ها مسئول کار روی خودروهای دو در اسپرتی مانند نسل جدید 911 هستند.

پورشه مدعی شده است که یک باتری با تراکم قدرتی بی‌نظیر توسعه داده است که تاکنون شبیه آن دیده نشده است؛ گفته می‌شود این باتری می‌تواند با یک شارژ 4 دقیقه‌ای قدرتی در اختیار خودرو بگذارد که با آن مسافتی 100 کیلومتری را طی کند.

دیدگاه کاربران