پورشه 911 داکار 2023
پورشه 911 داکار 2023
پورشه 911 داکار 2023
پورشه 911 داکار 2023
پورشه 911 داکار 2023
پورشه 911 داکار 2023
پورشه 911 داکار 2023
پورشه 911 داکار 2023
پورشه 911 داکار 2023
پورشه 911 داکار
پورشه 911 داکار 2023
پورشه 911 داکار 2023
پورشه 911 داکار

معرفی پورشه 911 داکار

تاکنون چندین نسخه تغییر یافته از پورشه 911 در قامت خودروی سافاری ساخته شده، اما حساب پورشه 911 داکار 2023 از دیگران جداست چراکه این خودرو مستقیم از کارخانه بیرون آمده است.

پورشه 911 ماجراجو، قبلاً با نام سافاری (Safari) شناخته می‌‌شد و اکنون پسوند داکار (Dakar) را دریافت کرده تا نشانه‌ای از پیروزی پورشه در رالی داکار پاریس سال 1984 باشد. این خودروی مسابقه‌ای، توسط René Metge و Dominique Lemoyne رانده شد و اولین 911 بود که سیستم چهار چرخ متحرک داشت (یک سال قبل از عرضه مدل 959).

طراحی پورشه 911 داکار

نخستین عامل لازم برای موفقیت در بیراهه­‌نوردی، فاصله گرفتن کف خودرو از سطح زمین است. به همین دلیل، ارتفاع سیستم تعلیق پورشه 911 داکار 2023 به میزان 5.08 سانتیمتر افزایش یافته، که در مواقع ضروری می­‌تواند به 8.12 سانتی‌متر افزایش می‌­یابد. سامانه افزایش ارتفاع در سرعت بالاتر از 168 کیلومتر برساعت نیز قابل استفاده است.

پورشه 911 داکار 2023

توجه داشته باشید که حداکثر سرعت پورشه 911 داکار 2023 با توجه به شرایط تایرها به صورت الکترونیکی به 240 کیلومتر برساعت محدود شده است.

تایرهای این خودرو از نوع چهار فصل اسکورپیون است، که به صورت سفارشی توسط پیرلی تولید شده و با ابعاد 245/45 و 295/40 روی رینگ‌های 19 و 20 اینچی جلو و عقب قرار می­‌گیرد. البته مشتریان می‌­توانند تایرهای تابستانی یا زمستانی را نیز سفارش دهند.

پورشه 911 داکار 2023

امکان سفارش چادر سقفی ، سبد لوازم با ظرفیت حمل 41 کیلوگرم بار، چراغ‌های LED سقفی، تزئین دو رنگ بدنه با شماره 1 الی 999 روی درها و ساعت مچی Porsche Design Dakar نیز فراهم خواهد بود.

مشخصات فنی پورشه 911 داکار

پورشه 911 داکار 2023 به پیشرانه 3 لیتری توئین توربوشارژ شش سیلندر مجهز شده است، که 473 اسب‌­بخار قدرت را از طریق گیربکس 8 سرعته PDK به تمام چرخ‌ها انتقال می­‌دهد. به لطف این موارد، خودروی رالی پورشه می­‌تواند ظرف 3.2 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد.

پورشه 911 داکار 2023

دو حالت رانندگی آفرود و رالی برای پورشه 911 داکار درنظر گرفته شده است، که اولی، ارتفاع خودرو را افزایش می‌­دهد و دومی، قدرت بیشتری را به چرخ‌های عقب ارسال می‌­کند.

کنترل شاسی پویا، فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب، کنترل شروع حرکت برای مدیریت چرخ‌ها در هنگام شتابگیری، باله عقب و کاپوت از جنس پلیمر تقویت شده با الیاف کربن، از دیگر ویژگی‌های پورشه 911 داکار 2023 است.

نمونه‌های اولیه پورشه 911 داکار، تا مسافت 500 هزار کیلومتر را پیموده‌اند و بیش از 10 هزار کیلومتر، در مسیرهای مختلف آفرودی تست شده‌اند. این نمونه‌ها، در پیست آزمایشی Château de Lastours در جنوب فرانسه و همچنین مسیرهای آزمایشی Arjeplog تست شده‌اند‌. Walter Röhrl، نماد رالی و سفیر پورشه، به رانندگان آزمایشگر در دریاچه‌های یخ‌زده سوئد پیوست. پورشه 911 در دوبی و مراکش نیز تست شده و دمای 45 درجه‌ سانتیگراد را تحمل کرده است. علاوه بر آن، از تپه‌های شنی 50 متری نیز بالا رفته است.

پورشه 911 داکار 2023

گفته می‌شود که 911 داکار جدید، لاستیک‌های آفرودی و سیستم ترمز ABS کالیبره‌‌شده دارد. البته این خودرو به اندازه پروتوتایپ‌هایی که بلندترین آتشفشان شیلی را فتح کردند، قوی و سخت نیست.

قیمت و برنامه عرضه پورشه 911 داکار

خریداران پورشه 911 داکار 2023 می­‌توانند از خاص بودن خودرویشان مطمئن باشند، چراکه تنها 2500 دستگاه از آن تولید خواهد شد. این خودرو با قیمت پایه 223,450 دلار از بهار 2023 به نمایندگی‌های پورشه تحویل می‌­شود.

پورشه 911 داکار 2023

داکار تنها عضو جدید خانواده 911 نیست؛ زیرا پورشه در حال کار برروی اولین نسخه هیبریدی (غیر از پلاگین‌هیبرید) آن است و باید منتظر یک 911 تمام برقی ماند. کارشناسان Zuffenhausen گفته‌اند که این محصول تا قبل از سال 2030 عرضه نخواهد شد.

لازم به ذکر است که شرکت لامبورگینی نیز، به عنوان زیرمجموعه‌ای از گروه فولکس‌واگن، نسخه آفرود هوراکان Sterrato را با پیشرانه V10 تنفس طبیعی و سیستم تمام چرخ محرک، معرفی کرده است. این خودرو آخرین محصول لامبورگینی با موتور تماما احتراقی خواهد بود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com