تلاش کیا برای کاهش تولید کربن دی‌اکسید

کیا اسپورتیج، سورنتو و سید پلاگین‌هیبریدی در راهند

24 مهر 1397 13:25

شرکت کیا به علت سخت‌گیرانه‌تر شدن مقررات و استانداردهای میزان آلایندگی کربن دی‌اکسید قصد دارد ناوگان خودروهای پلاگین‌هیبریدی خود را گسترش بدهد.

بعد از رونمایی کیا سید پلاگین‌هیبریدی، آن‌ها می‌خواهد در آینده‌ای نزدیک نسخه‌های پلاگین‌هیبریدی شاسی‌بلندهای سورنتو و اسپورتیج را هم روانه بازار کند.وب‌سایت اتوکار گزارشی منتشر کرده که این خودروساز کره‌ای در همین راستا می‌خواهد نسخه پلاگین‌هیبریدی آخرین نسل سید را سال آینده روانه بازار کند. این خودرو ظاهراً به همان پیشرانه پلاگین‌هیبریدی مورد استفاده در مدل نیرو مجهز خواهد شد. به‌عبارتی‌دیگر، روی این خودرو شاهد استفاده از یک پیشرانه بنزینی 1.6 لیتری 139 اسب‌بخاری در کنار یک موتور الکتریکی 59 کیلوواتی و پک باتری 8.4 کیلووات ساعتی خواهیم بود.

طبق ادعای آرتور مارتینز، مدیر بازاریابی کیا اروپا، این پیشرانه پلاگین‌هیبریدی ابتدا قرار است در مدل استیشن سید استفاده شود و بعداً، روی دیگر مدل‌های خودرو از جمله مدل هاچ‌بک ارائه گردد.

البته یک کیا سید پلاگین‌هیبریدی تنها موردی نیست که این شرکت در چنته دارد. بعد از رونمایی آن، کیا می‌خواهد سراغ اسپورتیج و سورنتو رفته و پیشرانه‌های پلاگین‌هیبریدی مشابه برای این دو شاسی‌بلند بسازد.

قبل از رونمایی همه این مدل‌های هیبریدی، کیا قصد دارد از نسل جدید کیا سول تمام الکتریکی در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس که ماه آتی برگزار می‌شود رونمایی کند. این خودرو تنها مدلی است که در خانواده محصولات به‌روز شده سول روانه بازار می‌شود. کیا سول الکتریکی مانند e-Niro، با پک باتری 34 یا 60 کیلووات ساعتی فروخته خواهد شد. با پک 60 کیلووات ساعتی کیا سول الکتریکی جدید ظرفیت پیمایشی برابر با 482 کیلومتر دارد.

شرکت کیا یک مدل کاملاً جدید هیدروژنی دیگر را نیز در دست طراحی دارد. این خودرو در واقع خواهر هیوندای نکسو است و احتمالاً مبتنی بر شاسی‌بلند سورنتو ساخته خواهد شد.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا می‌توانیم منتظر حضور کیا سورنتو و اسپورتیج پلاگین‌هیبریدی در بازار کشورمان باشیم؟

دیدگاه کاربران