چالش تخمین ایمنی خودروهای بدون راننده

خودران‌ها تصادفات را کاهش می‌دهند؟

25 مهر 1397 13:55

باوجوداین‌که خودروسازان و شرکت‌های فناوری نوید کاهش قابل‌توجه تصادفات جاده‌ای در پی استفاده گسترده از سیستم‌های خودران را می‌دهند. اطمینان کامل به ایمنی وسایل نقلیه خودران کار آسانی نیست.

شرکت‌ها وعده می‌دهند که خودران‌ها تصادفات جاده‌ای را کاهش می‌دهند اما هنوز حتی تعریف و استانداردی در مورد ایمنی این خودروها وجود ندارد.البته یک مطالعه جدید توسط «شرکت رَند» (Rand Corp) به این مساله اشاره می‌کند که در شرایطی که خودروسازان آمده می‌شوند تا خودروهایشان را به شهرها بفرستند، وجود یک چارچوب ایمنی کاملاً ضروری به نظر می‌رسد.

این تحقیق که شرکت «اوبر» حامی مالی آن بوده، اشاره می‌کند که «در مورد وسایل نقلیه خودران، تعریف و استانداردی از ایمنی وجود ندارد. درعین‌حال جامعه و نهادهای سیاست‌گذار دوست دارند یک مقایسه ایمنی بین این خودروها با وسایل نقلیه معمولی صورت بگیرد و نتیجه آن را بدانند. اما محدودیت‌های زیادی در گستردگی و عمق اطلاعات قابل قیاس برای انواع وسایل نقلیه وجود دارد».

در میان یافته‌های این تحقیق توصیه‌های زیادی وجود دارد. این توصیه‌ها در مورد نحوه تنظیم مقررات و نگاه جامعه به این پدیده ذکر شده‌اند. به‌عنوان‌مثال جامعه به‌جای توجه به روند پیشرفت این تکنولوژی یا نگرانی بابت مساله حفظ اطلاعات شخصی، باید به‌طورجدی نگران مسائل ایمنی عمومی این وسایل نقلیه باشد.

یکی دیگر از نکات مهمی که این تحقیق به آن اشاره می‌کند، چه اقداماتی برای تکامل این فناوری باید انجام شود. خصوصاً درزمانی که این وسایل به‌عنوان تجاری به‌کار گرفته خواهند شد.

در این تحقیق اشاره می‌شود که برای تکامل ایمنی و نحوه ارتباط برقرار کردن این خودروها به تحقیق‌های زیادی نیاز است. از سوی دیگر پیشنهاد می‌شود که اقدامات ایمنی وسایل نقلیه خودران به‌نوعی دربرگیرنده سطح ایمنی کنونی خودروها و بیشتر از آن باشد.

مترجم : مسلم تقوی

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران