کراس‌اوری برقی با قابلیت پیمایش 410 کیلومتر

اولین محصول همکاری مشترک گک و میتسوبیشی

26 مهر 1397 10:26

شرکت GMMC به تازگی تولید کراس‌اور برقی جدیدی را در چین آغاز کرده که Eupheme EV نام دارد. این برند نوپا در اثر جوینت‌ونچر میان میتسوبیشی‌موتورز و گروه خودروسازی گوانگژو (GAC) تشکیل شده است.

ویژگی مهم این خودرو را می‌توان در پیمایش 410 کیلومتر مسافت با یک بار شارژ دانستخودروی برقی Eupheme EV توسط GAC طراحی شده و کار ساخت آن نیز به GMMC واگذار شده تا این خودرو را در تاسیسات خود در چانگ‌شا واقع در استان هونان تولید کند. ویژگی مهم این خودرو را می‌توان در پیمایش 410 کیلومتر مسافت با یک بار شارژ دانست که البته براساس استاندارهای اندازه‌گیری چین سنجیده شده است.

قیمت پایه این خودرو نیز توسط شرکت سازنده 135,800 یوان (معادل با 19,650 دلار) تعیین شده است. هرچند که در حال حاضر خودروی دیگری با نام Eupheme PHEV در فهرست محصولات قابل عرضه این شرکت وجود دارد، اما مدل جدید از پلتفرم کاملاً متفاوتی با آن بهره می‌برد.

مدل پلاگین هیبریدی براساس کراس‌اور گک ترامپچی GS4 ساخته شده اما Eupheme EV از پلتفرم مدل جدیدتر GS3 بهره‌مند شده که در نتیجه نسبت به برادر بزرگتر و هیبرید خود ابعاد کوچکتر و فاصله محوری کمتری دارد.

در ابتدای کار، شرکت گک میتسوبیشی موتورز قصد دارد مدل برقی Eupheme EV را در 12 شهر بزرگ چین عرضه کند که جزء بخش‌های کلیدی بازار خودرو در این کشور بوده و شامل پکن، چانگشا، گوانگ‌ژو، شنزن، هانگ‌ژو و تیانجین می‌شود. در اواخر امسال مناطق دیگری نیز به بازار هدف این خودرو اضافه خواهند شد.

هر دو شرکت تشکیل‌دهنده این جوینت‌ونچر امیدوار هستند که به لطف عرضه این خودرو در بزرگترین بازار خودروی دنیا یعنی چین، قدمی به اهداف بلند مدت خود در حوزه خودروهای برقی نزدیک شوند که شامل دستیابی به فناوری‌های جدید انرژی در خودروهای سواری (NEV) خواهد بود.

دیدگاه کاربران