هیولایی با قدرت 1000 اسب‌بخار

پکیج ینکو برای شورولت کامارو

27 مهر 1397 10:13

با پرداخت مبلغی اضافی می‌توانید یک پیشرانه 1000 اسب‌بخاری را برای کامارو SS سفارش دهید.

زیر کاپوت این خودروی عضلانی، یک پیشرانه هشت سیلندر V شکل با 6.8 لیتر حجم جا خشک کرده است که به سوپرشارژر مجهز بوده و بر پایه پیشرانه شورولت به نام LT-1 ساخته شده است.چند روز دیگر شورولت در نمایشگاه سما (SEMA) کامارو SS مدل 2019 را با تغییراتی اندک و رنگ‌های جدید به معرض نمایش خواهد گذاشت. باید اعتراف کنیم که این خودرو برای نمایشگاه سما کسل‌کننده به نظر می‌رسد. اگرچه ممکن است برخی افراد رنگ‌های جدید این خودرو را پسند کنند، اما مدلی که در این نمایشگاه حضور دارد در مقایسه با نسخه‌ای که در این متن درباره آن صحبت خواهیم کرد هیچ حرفی برای گفتن ندارد.

نسخه‌ای ویژه به نام کامارو ینکو استیج 2 که توسط تیونر آمریکایی به نام «مهندسی تخصصی خودرو» یا Specialty Vehicle Engineering ساخته شده و می‌تواند 1000 اسب‌بخار قدرت تولید کند، خودرویی که یک هیولای واقعی به حساب می‌آید.

زیر کاپوت این خودروی عضلانی، یک پیشرانه هشت سیلندر V شکل با 6.8 لیتر حجم جا خشک کرده است که به سوپرشارژر مجهز بوده و بر پایه پیشرانه شورولت به نام LT-1 ساخته شده است. این پیشرانه که توسط شرکت «مهندسی تخصصی خودرو» ساخته شده، نسبت به پیشرانه کامارو استیج 1 (Stage I Camaro) که توسط همین تیونر عرضه می‌شود، 155 اسب‌بخار قدرتمندتر است. البته ناگفته نماند که این نسخه ویژه از کامارو در مقایسه با قدرتمندترین پیشرانه شورولت برای این خودرو که روی مدل ZL1 نصب شده، 350 اسب‌بخار قدرت بیشتری تولید می‌کند.

این نسخه 1000 اسببخاری بر پایه کامارو 1SS یا 2SS به همراه پکیج 1LE ساخته می‌شود. اما تنها ویژگی این هیولای آمریکایی قدرت زیاد آن نیست، بلکه امکانات دیگری هم در اختیار شما قرار می‌دهد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • دیفرانسیل لغزش محدود از نوع الکترونیکی
  • سیستم تعلیق اسپرت
  • سیستم خنک‌کننده روغن موتور
  • سیستم خنک‌کننده جعبه‌دنده
  • سیستم خنک‌کننده دیفرانسیل عقب

این کاماروی 1000 اسب‌بخاری فقط با جعبه‌دنده 6 سرعته دستی به فروش می‌رسد.

طبق اطلاعات منتشر شده توسط این تیونر آمریکایی، فقط 25 نمونه از این خودرو به تولید خواهد رسید. در بروشور شرکت «مهندسی تخصصی خودرو» قیمتی برای این کاماروی 1000 اسب‌بخاری ذکر نشده است، اما با توجه به این که نسخه 1000 اسب‌بخاری از شورولت کوروت توسط این شرکت با قیمتی بیش از 70,000 دلار به فروش می‌رسد، قاعدتاً این کاماروی 1000 اسب بخاری نیز ارزان نخواهد بود.

دیدگاه کاربران