دورهمی بهترین تیونرها در لاس وگاس
گزارش تصویری نمایشگاه سما 2018
دورهمی بهترین تیونرها در لاس وگاس
در همه جای دنیا، همیشه جایی برای دورهمی عاشقان تیونینگ وجود دارد. اگر آسیاییها به اتوسالن توکیو (Tokyo Auto Salon) دلخوشند و اروپاییها هم با اسن موتورشو (Essen Motor Show) آلمان سرگرم هستند، در آن سوی آبها، مردمان آمریکای شمالی نیز به داشتن نمایشگاه SEMA افتخار میکنند.
نمایشگاه سما در ابتدای دهه 60 میلادی کارش را شروع کرد و هر سال معمولاً در هفته آغازین ماه نوامبر و در مرکز نمایشگاهی لاسوگاس در ایالات نوادا، میزبان بازدیدکنندگان است. البته نه همه بازدیدکنندگان! سما یکی از معدود نمایشگاههای بزرگ خودرویی جهان است که برای عموم بازدیدکنندگان نیست و فقط صاحبان صنایع، فروشندگان و خریداران تجهیزات جانبی و همچنین برندهای خودروسازی اجازه حضور در آن را دارند.
نمایشگاه امسال سما نیز در روزهای هشتم لغایت یازدهم آبانماه 97 برگزار شد که در مقاله امروز قرار است مهمترین خودروهای سما 2018 را معرفی کنیم؛ پس
دریفت با وانت دو دیفرانسیل: فورد هونی تراک
هیولای جدید «کن بلاک» آماده غرش شده؛ نام این پیکاپ بهظاهر قدیمی، فورد هونی تراک (Hoonitruck) است و کن بلاک قصد دارد در برنامه جدیدش به نام جیمکانا 10 (Gymkhana Ten) از آن استفاده کند. نکته جالبتر اینکه این پیکاپ برپایه فورد F-150 مدل 1977 ساخته شده؛ مدلی که پدر کن بلاک نیز صاحب یک دستگاه از آن بوده است!
هاچبک 850 اسبی: تویوتا کرولا پاپاداکیس
از آنجایی که تویوتا امسال از کرولا هاچبک 2019 رونمایی کرده، قابل پیشبینی بود که در سمای امسال، ردپایی از این ژاپنی ببینیم و خوشبختانه این اتفاق هم افتاد و تویوتا با چهار کرولای آتشین به لاس وگاس آمد.
یکی از سریعترین این کرولاها، خودرویی است که برای شرکت در مسابقات دریفت و بهدست تیم Papadakis Racing آماده؛ جابجایی دیفرانسیل عقب و استفاده از پیشرانه 2.7 لیتری جدید 850 اسبی، از مهمترین ویژگیهای این کرولاست.
آفرودر ژاپنی: هوندا اوپن ایر
باگی جدید هوندا فعلاً به بازار نمیآید و همچنان یک مدل کانسپت محسوب میشود، اما همین کانسپت میتواند بلای جان بسیاری از همکلاسانش باشد!
هوندا نام این باگی را Open Air Vehicle گذاشته و آن را با پلتفرم پیکاپ ریجلاین، برخی تجهیزات مدل باگی پایونیر 1000 و همچنین با صندلیهای سیویک Type-R با روکش ضدآب ساخته است.
لباسی جدید برای فوردی قدیمی: برونکو یونایتد
پکیجهای جدید United Pacific برای فورد Bronco مدل 1966، جانی تازه به دنیای شاسیبلندهای کلاسیک داده است. یونایتد پاسیفیک، نهایت تلاش خود را کرد تا به سنت طراحی برونکو متعهد باشد. به همین دلیل نیز سیستم تعلیق، رینگ و لاستیک، سپرها و رولبار این فورد را طوری تغییر داده که چهره این آفرودر آمریکایی، بسیار باوقارتر از نسخه استاندارد باشد.
قلب موپار برای چارجر 68: دوج سوپرشارژر هلفانت
جدیدترین محصول مشترک دوج با همکاری موپار، در نسخه 1000 اسبی از چارجر 1968 خلاصه شده که نامش را Super Charger Hellephant گذاشتهاند؛ خودرویی که برخی ویژگیهای ظاهریاش به چلنجر دیمون و چارجر R/T شبیه است، اما کابینش شما را به یاد چلنجر هلکت و وایپر میاندازد.
حتی قویتر از جی تی آی: گلف هاچبک APR
تیونر تازهکار APR بالاخره یک محصول استثنایی را به لاسوگاس آورد؛ پکیج جدید APR برای گلف نسل هفتم، باعث شده تا این کوچولوی آلمانی با قدرتی بیش از 500 اسببخار و گشتاوری فراتر از 600 نیوتنمتر، حالا رقیبی برای سوپراسپرتهای مطرح جهان باشد.
پیشنمایشی از جدیدترین فیسلیفت: کامارو اس اس شاک
جدیدترین کانسپت شورولت، محصولی برپایه کامارو SS و بهنام Shock است که در نمایشگاه امسال سما، نخستین رونماییاش را تجربه کرد. اساس شاک در واقع برای نمایش آپشنهای تازه نصب شده روی
دوقلوهای قدبلند موپار: رم 1500
رم، بهعنوان یکی از خودروسازهای برتر آمریکایی، امسال از فرصت این نمایشگاه بهخوبی استفاده کرد و 14 نسخه ویژه را به لاسوگاس برد که در میان آنها دو مدل کانسپت به نامهای Rebel و Big Horn بیشتری جلب توجه میکردند چراکه این دو کانسپت هرچند به تجهیزات و قطعات ساخت موپار مجهز بودند ولی از برخی جهات، دقیقاً نقطه مقابل یکدیگر محسوب میشدند. هردوی این کانسپتها در کنار
قلبهای 8 سیلندر جدید شورولت
شورولت در کنار همه محصولات تازهاش، از سه پیشرانه هشت سیلندر خورجینی جدید نیز در نمایشگاه سما رونمایی کرد؛ پیشرانههایی که هر سه آنها روی سه خودرو کلاسیک نصب شده بود. پیشرانه ZZ6 روی پیکاپ C/10 کلاسیک مدل 1967، پیشرانه L96 روی سیلورادو مدل 1978 و پیشرانه LT5 نیز روی خودرویی نصب شده که حداقل ما انتظارش را
پکیجی جدید برای اسپرت ژاپنی: نیسان 370Z کلاب اسپرت 23
هدف نیسان از ساخت پکیج جدید «کلاباسپرت 23» بیشتر برای لذت بردن از رانندگی در پیست و همچنین ترغیب مشتریان به سفارش قطعات افترمارکت از نمایندگیهای این شرکت است.
درحالی که 370Z نیسمو به پیشرانه 350 اسبی مجهز است، مهندسان نیسان برای پروژه «کلاباسپرت 23» از دو توربوشارژ استفاده کردهاند تا ق
کوچکترین کراس لکسوس با دوچرخه آمد: UX250h اف اسپرت
یکی از جذابترین محصولات لکسوس در نمایشگاه، مدل تازهوارد UX 250h بود که رنگ بدنه آبی و رینگهای 20 اینچی Vossen داشت. جالبترین بخش این خودرو، باربندی است که
اثری مشترک از فورد پرفورمنس و RTR: موستانگ سری1
پکیج سری1 با همکاری بخش فورد پرفورمنس با تیم RTR Vehicle ساخته شده و روی تمامی مدلهای موستانگ اکوبوست قابل سفارش است. تمام نمایندگیهای فورد این پکیج را همراه با گارانتی محدود فورد روی خودروها نصب میکنند. فروش این پکیج از اوایل سال 2019 در تعداد محدود 500 دستگاه در نمایندگیهای فورد شروع خواهد شد.
جشن 50 سالگی درگستر شورولت: کامارو کوپو 2019
شورولت با دو نسخه مختلف از کامارو COPO به استقبال سما 2018 رفته؛ یکی نسخه 50 سالگی و دیگری نسخه تمام برقی.
کوپو 50 سالگی حتی رنگ بدنه آبی متالیکش را هم حفظ کرده چراکه سال 69 میلادی نیز با همین ترکیب رنگ عرضه شده بود. کوپو برقی نیز با نام eCOPO بیش از 700 اسببخار قدرت دارد و میتواند 400 متر را در حدود
قلب چلنجر دیمون برای چارجر اوولوشن
این چارجر مدل 1970 که شرکت SpeedKore نامش را Evolution گذاشته، یک کلاسیک مدرن است که علاوهبر بدنه کاملاً فیبر کربنی، از پیشرانه مدرن چلنجر SRT دیمون نیز بهره میبرد. این پیشرانه البته تغییراتی داشته و اکنون 966 اسببخار قدرت تولید میکند؛ موضوعی که شتابی بسیار سریع به چارجر اوولوشن بخشیده.
تضاد ظاهر و باطن: فورد جی تی سوپر پرفورمنس
احتمالاً برند آمریکایی Superformance برای شما یادآور خودروهای اسپرت این خودروساز مربوط به دهه 60 میلادی است، اما اکنون سوپرفورمنس با تقویت یک نسخه از فورد یعنی مدل GT40، توجه بسیاری را به سمت خودش جلب کرده است.
سفارش پیتزا با تویوتا: توندرا پای پرو
تویوتا با دو نسخه از پیکاپ توندرا به لاس وگاس رفته بود که یکی از آنها مجهز به پکیجی بهنام Pie Pro است که دقیقاً از همان سیستم انتقال قدرت تویوتا میرای بهره میبرد؛ یعنی آلایندگیاش به صفر میرسد.
به این ترتیب، آشپزخانه تعبیه شده در این تراک نیز توسط نیروی حاصل از سیستم انتقال قدرت برقی پیل سوختی هیدروژنی کار میکند. البته علاوهبر جایگزینی پیشرانه بنزینی با هیدروژنی، یک تغییر دیگر نیز در این تراک اعمال شده است: در توندرا پای پرو قدرت به چرخ&zwnj
قاتل آفرودرها: فورد F150 رپتور با پکیج هنسی
این بار نوبت پیکاپ غولآسای F150 رپتور است که به آرزوی دیرین خود یعنی دستیابی به پیشرانه تقویتشده هشت سیلندر V شکل برسد. مهندسان اهل تگزاس نامش را VelociRaptor گذاشتهاند. هنسی با تجهیز فورد F150 به نیروگاه 5 لیتری هشت سیلندر V شکل با قدرت باورنکردنی 758 اسببخار، پیکاپی قدرتمند برای آفرود محیا کرده است.
قلب برقی برای پیرمرد آمریکایی: مرکوری کوپه الکتریکی
شرکت آیکون الکتریک با تجهیز یک دستگاه مرکوری کوپه مدل 1949 به موتورهای برقی و باتریهای تسلا، جانی دوباره به این پیرمرد 70 ساله بخشیده است. به گفته مسئولین آیکون با یک مرتبه شارژ، این خودرو قابلیت پیمایش 240 تا 320 کیلومتری خواهد داشت همچنین برای شارژ کامل باتریها 90 دقیقه زمان لازم است
کیت 50 هزار دلاری برای تسلا: مدل S آنپلاگد
شرکت «Unplugged Performance» که در تیونینگ محصولات تسلا متخصص است، جدیدترین پروژهاش را برپایه Model S تیپ P100D ساخته و آن را به کیت بدنه عجیب و غریبی مجهز کرده. پکیج آنپلاگد برای مالک تسلا مدل S چیزی حدود 50 هزار دلار هزینه خواهد داشت.
بازگشت آقای رئیس: موستانگ باس 1969
فورد که طی چند روز گذشته از شاسیبلندها و پیکاپهای تنومندی پردهبرداری کرده بود، اینبار دست روی یکی از رویاییترین کلاسیکهای خود گذاشت؛ فورد موستانگ سری Boss 429
نویسنده : مرتضی برجسته
منبع : semashow.com
برای اطلاع از جدیدترین اخبار، ایمیل خود را وارد کنید
email@example.comدیدگاه کاربران