برطرف شدن دغدغه مالکان خودروهای برقی

پیدا کردن ایستگاه‌های شارژ برق توسط گوگل

27 مهر 1397 17:03

برای آن‌ها که مدت‌هاست خودروی برقی سوار می‌شوند، پیدا کردن نزدیک‌ترین ایستگاه شارژ یک معضل اساسی به شمار می‌رود. سال‌ها است که سرویس نقشه‌خوان گوگول موسوم بهGoogle Map‌ به کاربران آدرس نزدیک‌ترین پمپ بنزین را نشان می‌دهد. اما اکنون خبر خوب این است که غول بزرگ نرم‌افزاری دنیا در ویرایش جدید گوگل‌مپ خود قابلیت جستجوی نزدیک‌ترین ایستگاه شارژ خودروهای برقی را نیز گنجانده است. این قابلیت برای سیستم‌های موبایل اندروید و iOS طی چند هفته آتی اجرایی می‌شود.

علاوه بر محل دسترسی، نوع پورت‌های موجود، سرعت شارژ و این‌که چند پورت در ایستگاه حضور دارند نیز برای کاربر به نمایش درمی‌آید. گوگل در بیانیه رسمی معرفی این اپلیکیشن می‌گوید سرویس جدید نه‌تنها موقعیت مکانی ایستگاه را نمایش می‌دهد بلکه در جستجوی پیشرفته خود می‌تواند بر حسب نوع خودرو و شرکت‌های عرضه‌کننده برق خودروهای الکتریکی، راننده را به آنچه در نظر دارد نزدیک‌تر کند. این یعنی برطرف کردن مشکل خودروهای برقی که انگلستان وجود دارد و یا آن‌ها که قرار است با ایستگاه‌های تسلا شارژ شوند. ‌

دستگاه‌های اندرویدی و اپل می‌توانند با به روز کردن سرویس گوگل‌مپ خود به این قابلیت دسترسی داشته باشند. کافی است در قسمت جستجو عبارت EV Charging‌ درج شود. نتایج فقط محل دسترسی را نشان نمی‌دهند. نوع پورت‌های موجود، سرعت شارژ و این‌که چند پورت در این ایستگاه حضور دارند نیز برای کاربر به نمایش درمی‌آید.

دیدگاه کاربران