با هدف تولید سالانه 500 هزار دستکاه

ابرکارخانه تسلا در چین

27 مهر 1397 19:00

با نهایی شدن مذاکرات بین ایلان ماسک و مسئولان چینی،‌ خرید زمین 850 هزار متر مربعی برای احداث کارخانه عظیم این شرکت انجام شد. تسلا این زمین وسیع را در جنوب شرقی شانگهای به مبلغی محرمانه خریداری کرده است.

کارخانه جدید تسلا در چین سالانه 500 هزار دستگاه خودرو تولید خواهد کرد.مدیر بخش فروش جهانی این شرکت به رسانه‌ها گفته بود این یک اتفاق مهم برای گام‌های پیشرفته بعدی ما است. شاید مساحت زمین فوق تنها قسمت عجیب ماجرا نباشد. در واقع درست در میانه جنگ تجاری بین چین و آمریکا است که تسلا قصد دارد به‌عنوان اولین کارخانه خارج از آمریکا، داخل چین به فعالیت خود ادامه دهد. چین دومین بازار بزرگ خودروهای برقی تسلا و نخستین بازار تمام خودروهای برقی در بین کل کشورهای دنیا به حساب می‌آید.

ساخت کارخانه جدید می‌تواند غول خودروسازی آمریکا را از شر تعرفه‌ها و عوارض سنگین گمرکی مصون نگاه دارد. از سویی دیگر نزدیکی کارخانه به شرکت‌های تولیدکننده و تامین‌کننده قطعات هزینه‌های لجستیکی را نیز کاهش می‌دهد.

طبق برنامه‌ریزی‌ها کارخانه جدید تسلا در چین سالانه 500 هزار دستگاه خودرو تولید خواهد کرد. البته این اتفاق زودتر از 2 یا 3 سال دیگر رخ نخواهد داد. همان‌طور که گفته شد اطلاعاتی از میزان هزینه‌های سرمایه‌گذاری‌شده در این پروژه منتشر نشده است. اما شانگهای می‌گوید این بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری خارجی در این حوزه است.

دیدگاه کاربران