تحویل نخستین نمونه‌ها از سال آینده

آغاز ثبت سفارش نخستین خودروی پرنده جهان

28 مهر 1397 13:34

به گزارش اتونیوز اروپا، شرکت آمریکایی - چینی ترافوجیا بالاخره ثبت سفارش نخستین خودروی پرنده خود به نام ترنزیشن (Transition) را شروع کرده است.

در شرایطی که از سال‌ها قبل کانسپت خودروهای پرنده محبوبیت زیادی نزد کتاب‌ها و فیلم‌های علمی تخیلی داشته‌اند، ولی هنوز معلوم نیست مردم چقدر از این خودروها استقبال خواهند کرد.ترافوجیا ترنزیشن نخستین بار سال 2010 رونمایی شد، ولی در طول این سال‌ها ظاهراً امکان تولید انبوه آن وجود نداشته است. پس از خرید شرکت توسط گروه هلدینگ ژیجانگ جیلی که سال پیش اتفاق افتاد، اکنون ترافوجیا می‌گوید تحویل نخستین نمونه‌های خودروی پرنده ترنزیشن را می‌خواهد از سال 2019، تقریباً یک دهه بعد از رونمایی آن آغاز کند.

قیمت این خودرو پرنده هنوز اعلام نشده است، ولی شرکت قیمت آن را چند سال پیش تقریباً 279 هزار دلار تعیین کرده بود. البته احتمال تغییر این عدد وجود دارد. جالب است بدانید با این میزان پول یک لامبورگینی می‌توانید بخرید.

در حالت پرواز، ترافوجیا ترنزیشن از سوخت بنزین معمولی استفاده کرده و تا سرعت 160 کیلومتربرساعت می‌تواند پرواز کند. با یک باک پر ظرفیت پیمایش این خودروی پرنده برابر با 643 کیلومتر است. زمانی که ترنزیشن روی زمین می‌نشیند، راننده می‌تواند با فشردن چند دکمه در کمتر از 1 دقیقه آن را به یک خودرو تبدیل کند. جزئیات و مشخصات فنی ترنزیشن در حالت خودرو هنوز مشخص نشده ولی ترافوجیا ادعا می‌کند این خودروی پرنده قادر است به‌راحتی به سرعت بالای 120 کیلومتربرساعت برسد.

شرکت می‌گوید تاکنون چند صد ساعت پرواز آزمایشی با نمونه‌های اولیه این خودروی پرنده را با موفقیت انجام داده است.

بااین‌حال، هنوز معلوم نیست مردم چگونه از ترنزیشن در بازار استقبال خواهند کرد. درحالی‌که خودروهای پرنده از چند دهه قبل در فیلم‌ها و کتاب‌های علمی و تخیلی بسیار محبوب بوده‌اند، هنوز معلوم نیست که آیا در دنیا واقعی این خودروها می‌توانند به‌دردبخور باشند یا نه! برخی اعتقاد دارند قابلیت پرواز این خودرو می‌تواند به میزان زیادی تأثیر منفی روی توانایی‌های جاده‌ای آن بگذارد.

بعضی از کارشناسان می‌گویند چنین خودروهای پرنده‌ای صرفاً در شرکت‌های اشتراک سواری می‌توانند موفق باشند.

دیدگاه کاربران