ورود مهمان جدید پس از 20 سال

آغاز تولید سئات تاراکو در سایت مرکزی فولکس

29 مهر 1397 18:23

برای اولین بار در 20 سال اخیر، تاسیسات تولیدی فولکس در شهر ولفسبورگ میزبان محصول یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه فولکس‌واگن شده است. از سئات تاراکو صحبت می‌کنیم، خودرویی که فولکس‌واگن با شروع تولید آن در این کارخانه برای پنجمین مرتبه دست به ساخت خودروی یکی از برندهای زیر مجموعه گروه، آن هم در تاسیسات اصلی زده است.

تولید تاراکو در تاسیسات ولفسبورگ بخشی از برنامه‌های این شرکت برای آینده است که تحت توافق انجام شده در سال 2016، برنامه‌ریزی شده است.اگر در مورد چهار خودروی قبلی کنجکاو شده اید، بد نیست بدانید که این کارخانه در سال‌های 1974 تا 1978 مشغول به ساخت آئودی 50 بوده و در سال‌های 1994 تا 1998 نیز آئودی 80 را تولید کرده است. تقریباً در همین فاصله زمانی یعنی سال‌های 1993 تا 1997 آئودی 100 در این محل به تولید رسیده و در نهایت بین سال‌های 1996 تا 1998 نیز سئات آروسا در این مکان ساخته شده است.

با توجه به این‌که تولید آئودی A1 جدید در اسپانیا انجام می‌شود، گروه فولکس‌واگن اعلام کرده که این تنوع در سایت‌های تولیدی خودروهای مختلف را به عنوان همکاری مشترک دانسته و آن را به بهره‌برداری از پلتفرم‌های مشترک در محصولات گوناگون مرتبط می‌داند. تولید محصولات برندهای مختلف در یک مکان حتی می‌تواند تاثیرات مثبت زیادی در ظرفیت تولید محصولات فولکس‌واگن داشته باشد. مثلاً در این مورد خاص می‌توان به افزایش ظرفیت تولید فولکس‌واگن تیگوان و مدل MPV این شرکت یعنی توران به واسطه تولید سئات تاراکو در همین خط تولید، اشاره کرد.

تولید تاراکو در تاسیسات ولفسبورگ بخشی از برنامه‌های این شرکت برای آینده است که تحت توافق انجام شده در سال 2016، برنامه‌ریزی شده است.

مدل‌های دیگر برند سئات نیز در جایی غیر از وطن اصلی‌شان (اسپانیا) به تولید می‌رسند. آتکا و تولیدو در جمهوری چک، الحمبرا در پرتغال و مدل Mii در اسلواکی ساخته می‌شوند. لازم به ذکر است که مدل‌های ایبیزا، آرونا و لئون همچنان در تاسیسات سئات واقع در اسپانیا تولید می‌شوند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران