20 میلیارد دلار برای اتصال چین به هنگ‌کنگ

افتتاح طولانی‌ترین پل دریایی دنیا

1 آبان 1397 12:43

بعد از چند بار تاخیر در افتتاح پروژه، بالاخره چین در حال آماده شدن برای افتتاح طولانی‌ترین پل دریایی دنیاست.

پل به‌گونه‌ای طراحی شده که علاوه بر مقاوم بودن در برابر طوفان‌های دریایی، حداقل تا 120 سال آینده بدون مشکل کار کند.این پل که برای ساخت آن تاکنون بیست میلیارد دلار هزینه شده، 35.6 کیلومتر از ساحل شمال Lantau تا ساحل غربی Pearl River Estuary طول دارد و طی 9 سال ساخته شده است. برای این که بهتر بتوانید بزرگی این عدد را درک کنید، باید بگوییم که پل ماکیناک فقط 8 کیلومتر و پل گلدن گیت تنها 2.7 کیلومتر طول دارند.

درحالی‌که برخی از منابع ادعا کرده‌اند پل 55 کیلومتر طول دارد، در وب‌سایت پروژه گفته شده که پروژه اصلی تقریباً به طول 42 کیلومتر ساخته شده است. البته در این عدد یک تونل زیرزمینی به طول تقریبی 6.7 کیلومتر هم محاسبه شده که به کشتی‌ها اجازه می‌دهد به‌راحتی از روی این مسیر خودرویی عبور کنند.

پل HZMB هنگ‌کنگ و ماکائو را به خاک چین و شهر ژوهای متصل می‌نماید. این پل قرار است فردا افتتاح شود و زمان سفر بین این سه شهر را به میزان قابل‌توجهی کاهش خواهد داد. طبق اعلام دولت هنگ‌کنگ، زمان سفر بین ژوهای و فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ به لطف این پل از 4 ساعت به فقط 45 دقیقه کاهش می‌یابد.

طراحی پل به‌گونه‌ای است که حداقل تا 120 سال بدون مشکل می‌تواند کار کند و در ساخت آن، از مواد اولیه بسیار قوی استفاده شده تا پل بتواند در برابر طوفان‌های دریایی مقاومت خوبی داشته باشد. ازآنجایی‌که این پل در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ واقع شده، طراحان آن محدودیت‌های ارتفاع هم داشته‌اند تا پروژه اختلالی در ترافیک هوایی ایجاد نکند.

جالب اینجاست که طبق ادعای CNN، بسیاری از مردم قادر به رانندگی روی پل نخواهند بود. بیشتر ترافیک عبوری آن را اتوبوس‌های شاتل یا خودروهای کرایه‌ای تشکیل خواهند داد. فقط تعداد اندکی از شهروندان اجازه استفاده از پل را خواهند داشت و برای این کار، نیاز به دریافت مجوزهای ویژه دارند.

دیدگاه کاربران