نیسان در نمایشگاه نیویورک امسال نسل ششم سدان میان سایز خود یعنی آلتیما را به‌عنوان جایگزینی برای نسل پنجم که از سال 2012 در بازا

رونمایی از نسل جدید نیسان آلتیما در نمایشگاه نیویورک

11 فروردین 1397 19:04

نیسان در نمایشگاه نیویورک امسال نسل ششم سدان میان سایز خود یعنی آلتیما را به‌عنوان جایگزینی برای نسل پنجم که از سال 2012 در بازار حضور دارد رونمایی کرده است. همان‌طور که انتظار می‌رفت، طراحی آلتیمای جدید نشان دهند جدیدترین نسخه از زبان طراحی V-Motion نیسان است که مستقیماً تحت تأثیر کانسپت Vmotion 2.0 شکل گرفته که حدود یک سال پیش رونمایی شد. بااین‌حال طراحی بیشتر قسمت‌های نسل جدید آلتیما نسبت به نسل قبلی متحول نشده است.

طراحی آلتیمای جدید نشان دهند جدیدترین نسخه از زبان طراحی V-Motion نیسان است که مستقیماً تحت تأثیر کانسپت Vmotion 2.0 شکل گرفته است.

بیشترین تغییرات ظاهری آلتیمای جدید در بخش جلویی آن صورت گرفته و نمای آئرودینامیکی به خودرو بخشیده است. در اینجا طبق زبان طراحی نیسان، جلوپنجرهٔ V شکل دیده می‌شود که طرفین آن‌را چراغ‌های تهاجمی احاطه کرده‌اند. در نمای عقبی نسل جدید آلتیما اما خطوط تیز کانسپت V-Motion کمتر دیده می‌شود ولی بااین‌حال طراحی این قسمت هنوز هم بسیار زاویه‌دارتر از نسل قبلی است. همچنین نسل جدید آلتیما 2.5 سانتیمتر کشیده‌تر، 2.3 سانتیمتر عریض‌تر و 2.8 سانتیمتر کم‌ارتفاع‌تر از قبل شده درحالی‌که فاصلهٔ محوری آن‌هم 4.8 سانتیمتر رشد داشته است.

نسل جدید آلتیما با دو پیشرانهٔ مختلف به بازار عرضه خواهد شد. موتور پایه مثل قبل همان واحد 2.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی است که البته اصلاح شده و بجای 180 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور قبل حالا 190 اسب بخار قدرت و 245 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. 80 درصد از قطعات این پیشرانه جدید هستند یا از نو طراحی شده‌اند.

تغییر بزرگ‌تر اما در پیشرانهٔ بعدی آلتیما صورت گرفته است یعنی جایی که پیشرانهٔ جدید 2 لیتری چهار سیلندر توربو با ضریب تراکم متغیر که برای اولین بار توسط اینفینیتی در نسل جدید کراس‌اوور QX50 ارائه شد، در آلتیما جایگزین موتور 3.5 لیتری V6 نسل قبلی شده است. این موتور 250 اسب بخار قدرت و 370 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به گفتهٔ نیسان، این موتور جدید بهبود قابل‌توجهی در مصرف سوخت خواهد داشت. انتقال نیروی هردو موتور اما توسط یک گیربکس CVT صورت می‌گیرد.

نسل جدید آلتیما در پنج تیپ گوناگون به نام‌های S، SR، SV، SL و پلاتینوم عرضه می‌گردد که تمامی این پنج تیپ به‌صورت استاندارد به موتور 2.5 لیتری مجهز هستند اما تنها در تیپ‌های SR و پلاتینوم امکان سفارش پیشرانهٔ 2 لیتری توربو هم وجود دارد. موتور 2.5 لیتری در حالت استاندارد به‌صورت دیفرانسیل جلو ارائه می‌شود اما برای اولین بار برای آن امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم فراهم شده است. این سیستم در حالت عادی تمامی نیرو را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند اما در صورت لزوم می‌تواند تا 50 درصد از قدرت را به چرخ‌های عقب ارسال کند. موتور 2 لیتری اما صرفاً به‌صورت دیفرانسیل جلو ارائه می‌شود.

نیسان برای نسل جدید آلتیما طیف گسترده‌ای از سیستم‌های ایمنی و کمک‌رانندهٔ پیشرو را هم ارائه کرده به‌نحوی‌که تمامی تیپ‌های آن به ترمز اضطراری اتوماتیک با قابلیت تشخیص عابر پیاده، هشدار برخورد جلو، هشدار خروج از خط، هشدار نقاط کور، هشدار ترافیک عقب، نوربالای خودکار، هشدار هوشیاری راننده و ترمز اتوماتیک عقب مجهز شده‌اند که آخری می‌تواند اشیاء ثابت را تشخیص داده و هنگام حرکت با دندهٔ عقب با سرعت‌های پایین، ماشین را متوقف کند.

علاوه بر این، نسل جدید آلتیما سومین محصول نیسان است که به جدیدترین نسخهٔ سیستم ProPILOT Assist مجهز شده است. این سیستم که به‌صورت استاندارد در تیپ‌های SV، SL و پلاتینوم ارائه می‌شود، می‌تواند ماشین را در یک خط ثابت نگه دارد و در ترافیک نیز قابلیت توقف و حرکت دوباره را دارد. همچنین این سیستم در شرایط خاص مثل حرکت در جاده‌های تک لاینه می‌تواند شتاب ‌گیری، فرمان و ترمزهای ماشین را کنترل کرده و وظایف راننده را کاهش دهد. تیپ پلاتینوم همچنین به دوربین دید اطراف هم مجهز است.

در داخل نسل جدید آلتیما نیز طراحی داخلی خاص نیسان بنام Gliding Wing دیده می‌شود که همراه با دو نمایشگر مختلف ارائه شده است. نمایشگر اول یک نمونهٔ هفت اینچی است که به‌عنوان صفحه آمپر عمل می‌کند و دومی یک نمونهٔ هشت اینچی چند لمسی است که برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی NissanConnect SM در نظر گرفته شده است. این سیستم از اندروید اتو و کارپلی پشتیبانی می‌کند و انجام کارهایی مانند باز کردن درها یا روشن کردن موتور نیز از طریق اتصال اپل واچ امکان‌پذیر است. علاوه بر این، یک غربیلک فرمان اسپرت و صندلی‌های جدید نیز از دیگر نکات برجستهٔ کابین آلتیما هستند.

معاون ارشد کمیتهٔ مدیریت نیسان آمریکای شمالی آقای «Denis Le Vot» در رابطه با نسل جدید آلتیما گفته است:

«آلتیمای جدید در تاریخ 25 سالگی آلتیما و فروش بیش از 5.6 میلیون دستگاه از آن معرفی شده است. ولی برای ما این فقط یک نقطهٔ شروع است. به همین دلیل ما تصمیم گرفته‌ایم به بخش سدان‌های میان سایز از لحاظ تکنولوژی‌های پیشرفته و مقرون‌به‌صرفه، لذت رانندگی و طراحی شوک وارد کنیم».

نسل جدید آلتیما از پاییز امسال در ایالات‌متحده عرضه و قیمت‌گذاری آن نیز در زمانی نزدیک به عرضه اعلام می‌شود.

دیدگاه کاربران