با چهره‌ای خشن‌تر و قلبی قدرتمندتر

معرفی فیس‌لیفت نسل دوم آئودی R8

2 آبان 1397 12:04

آئودی فیس‌لیفت نسل دوم مدل R8 کوپه و اسپایدر را معرفی کرد. این فیس‌لیفت هم تغییرات ظاهری و هم فنی را شامل می‌شود.

روی هم رفته می‌توان گفت که فیس‌لیفت سوپراسپرت ارباب حلقه‌ها، چهره‌ای خشن‌تر به آن بخشیده است.تغییرات ظاهری عمدتاً در نمای جلو رخ داده است، جایی که جلوپنجره عریض یک تکه خودنمایی می کند. بالای آن هم ورودی هوا به 3 بخش تقسیم شده تا ادای احترامی باشد به مدل افسانه‌ای کواترو. علاوه‌براین اسپلیتر تغییر کرده و طراحی سایر ورودی‌های هوا بازنگری شده است.

تغییر دیگر در محفظه پیشرانه به چشم می‌خورد؛ برای این بخش پوششی 3 تکه طراحی شده که در دو جنس پلاستیکی و فیبرکربن قابل سفارش است. روی هم رفته می‌توان گفت که فیس‌لیفت سوپراسپرت ارباب حلقه‌ها، چهره‌ای خشن‌تر به آن بخشیده  است.

برای تزئینات بیشتر، آئودی 3 سطح تریم در نظر گرفته که با سفارش هرکدام از آن‌ها جنس قطعات بدنه، طراحی اسپلیترهای جلو، نمای جانبی و دیفیوزرها تغییراتی خواهد داشت. تکمیل‌کننده این موارد اضافه شدن دو رنگ جدید از طیف‌های خاکستری و آبی برای پوشش بدنه و رینگ‌های جدید 20 اینچی سبک آلیاژی است.

تغییرات نمای داخلی محدود به انتخاب رنگ‌های جدید برای پوشش‌های چرمی و آلکانترا است تا در کنار تریم‌ فیبرکربنی نمایی اسپرت به کابین ببخشند.

همان‌طور که گفته شد این فیس لیفت تغییرات فنی را هم شامل می‌شود. در مدل استاندارد R8 V10 پیشرانه پس از به‌روز رسانی حالا 562 اسب‌بخار قدرت و 550 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. تغییرات قدرت و گشتاور نسبت به نسخه قبلی به ترتیب 29 و  10 واحد افزایش داشته است. به لطف افزایش قدرت شتاب صفرتاصد و حداکثر سرعت نسخه V10  بسته به روباز یا مسقف بودن کابین به 3.5-3.4 ثانیه و 322-324 کیلومتربرساعت رسیده است.  

در مدل R8 V10 پرفورمنس‌کواترو (جایگزین مدل R8 V10 پلاس) نیز پس از اعمال تغییرات روی پیشرانه 5.2 لیتری، قدرت 612 اسب‌بخاری و گشتاور 580 نیوتن‌متری حاصل شده است. این پیشرانه هم نسبت به نسخه قبلی در قدرت و گشتاور به ترتیب رشدی 9 و 20 واحدی داشته است. قلب جدید شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت را ارتقا داده است. این ارقام بسته به روباز یا مسقف بودن کابین 3.2-3.1 ثانیه و 331-329  کیلومتربرساعت ثبت شده‌اند.

در کنار تغییرات پیشرانه سیستم تعلیق و فرمان هم به روز شده تا ثبات و دقت بیشتری به خودرو بخشیده شود. مسافت توقف پس از ترمزگیری هم کاهش پیدا کرده است. ضمن این‌که 3 حالت رانندگی در جاده‌های خشک، خیس و برفی به مدل R8 V10 پرفورمنس‌کواترو اضافه شده است.

این خودروها در اوایل سال آینده میلادی به عنوان مدل 2019 ابتدا در بازار اروپا عرضه می‌شوند.

مترجم : محمدرضا ریاضی

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران