در پی آتش‌سوزی خودروهای دیزلی شرکت

فراخوان 1.6 میلیون ب‌ام‌و

2 آبان 1397 12:26

ب‌ام‌و اعلام کرد قصد دارد اقدامات امنیتی ماه آگوست خود را ادامه دهد و خودروهای بیشتری را برای بررسی به کارخانه فرابخواند.

آتش‌سوزی پیشرانه ب‌ام‌و باعث شد شرکت در ماه آگوست به حدود نیم میلیون دستگاه فراخوان دهد. حالا این فراخوان به 1.6 میلیون افزایش‌یافته است.در ماه آگوست شرکت مجبور به فراخوان 480 هزار خودرو در اروپا و آسیا شد که حدود 300 هزار دستگاه آن مربوط به قاره کهن (اروپا) بود.

در راستای تحقیقات داخلی خود شرکت ب‌ام‌و، تصمیم گرفته شد حجم فراخوان به یک‌میلیون و 600 هزار دستگاه افزایش یابد. شرکت در این تحقیقات متوجه شد خودروهای بیشتری به این نقص فنی دچار هستند.

بر اساس اعلام ب‌ام‌و، تحقیقات نشان داد، احتمال دارد مایع خنک‌کننده به چرخه اگزوز نشت کرده و در ترکیب با دیگر مواد، باعث بروز جرقه شود. به همین خاطر مقامات دولتی از مالکان خواستند تا زمان تکمیل تحقیقات و تعمیر ایرادها، با خودروهای خود رانندگی نکنند.

در یک سال گذشته ویدئوهایی از آتش گرفتن ب‌ام‌و فراگیر شد و پلیس کره‌جنوبی را مجبور کرد دفتر سئول ب‌ام‌و را مورد بازرسی قرار دهد.

خودروهایی که در این فراخوان شامل آن‌ها می‌شود همگی با پیشرانه‌های دیزل چهار و شش سیلندری هستند که از آگوست 2010 تا آگوست 2017 تولید شده بودند.

دیدگاه کاربران