کاهش بودجه شرکت تا یک‌میلیون دلار

تعدیل نیرو و کاهش دستمزد در فارادی

2 آبان 1397 13:20

خودروساز برقی، فارادی فیوچر (Faraday Future) به دلیل مشکلات مالی بخشی از نیروی کار خود را تعدیل کرد و دستمزد سالیانه کارکنان را 20 درصد کاهش داد.

یک قرارداد ناتمام شرکت فارادی فیوچر را دچار مشکلات مالی کرد؛ به همین خاطر این شرکت نیروهای خود را تعدیل و پرداخت دستمزدها را کاهش داد.براساس این گزارش فارادی غرامت تعدیل را به کارکنانی که کنار گذاشته است، زمانی پرداخت خواهد کرد که منابع مالی شرکت تامین شود. این مشکلات از زمانی آغاز شد که موسس چینی این شرکت، «جیا یوتینگ» (Jia Yueting) بودجه سالیانه شرکت را به یک‌میلیون دلار کاهش داد.

مشکلات اخیر فارادی فیوچر زمانی عمومی شد که روابط بین جیا و «گروه صنعتی بهداشتی اورگرندِ» (Evergrande Health Industry Group) حامی جدید شرکت به دلیل مشکلات قانونی تیره‌وتار شد. شرکت اورگرندِ متعلق به «هوی کا یان» (Hui Ka Yan) سومین مرد ثروتمند چین است.

شرکت «اورگرندِ» در ماه ژوئن اعلام کرد که قصد خرید دارایی‌های فارادی را دارد. پس از سرمایه‌گذاری اولیه، شرکت فارادی ادعا کرد «جیا» بسیاری شرایط موردنظر قرارداد را برآورده کرده است اما طرف خریدار وظایف خود را در پرداخت هزینه هنوز انجام نداده است.

در پاسخ موسس فارادی به این شرایط دادگاه حَکَمیتی در هنگ‌کنگ به راه انداخت و قصد داشت به دلیل عدم تامین مالی طرف جدید، این قرارداد را ملغی کند. اورگرندِ این ادعا را نمی‌پذیرد.

جیا، موسس فارادی برای تضمین آینده شرکت بسیاری از کسب‌وکارهای سودآور خود را کنار گذاشت.

در اوایل آگوست فارادی فیوچر از پیش نمونه «FF 91» پرده برداشت. باوجود پیشرفت‌هایی که در پروسه ساخت این مدل حاصل شد، شرکت تولید آن را به نیمه اول سال آینده میلادی به تعویق انداخت. پیش‌تر قرار بود این مدل تا پایان سال 2018 به تولید برسد.

مترجم : مسلم تقوی

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران