منصوری یا آرس‌دیزاین؟

فروش رندرهای ونکوئیش به قیمت 26 میلیون دلار

2 آبان 1397 15:29

در راستای آماده شدن برای عرضه عمومی در بازار سهام لندن که اوایل ماه جاری اتفاق افتاد، شرکت استون‌مارتین یک آگهی عرضه سهام منتشر کرده و نکات جالبی در مورد شرکت در اختیار خریداران احتمالی سهام قرار داده بود.

خریدار به‌احتمال‌زیاد یکی از شرکت‌های فعال در زمینه تیونینگ خودروهای لوکس اروپایی است.در این بروشور 321 صفحه‌ای، اطلاعات بسیار جالبی را در مورد استون‌مارتین می‌توانید بیابید. یکی از آن‌ها اشاره به پیشرانه کراس‌اور DBX است که هشت سیلندر خورجینی توربو دوقلو بوده و شرکت آن را از مرسدس-آام‌گ قرض خواهد کرد. یکی دیگر از نکات جالب هم فروش همه طرح‌های رندر و ابزارآلاتی بود که در طراحی و توسعه مدل ونکوئیش توسط طراحان و مهندسان شرکت استفاده شده بود.

این موضوع ماه ژوئن امسال اتفاق افتاده و استون‌مارتین برای فروش آن‌ها، 20 میلیون پوند از خریداری که نامش ذکر نشده دریافت کرده است. جالب این که در قرارداد این خرید استون‌مارتین قول پشتیبانی 18 ماهه از سوی Aston Martin Consulting را داده است. شرکت مشاوره استون‌مارتین خدمات مشاوره‌ای به شرکت‌هایی که می‌خواهند محصولات خود را خاص‌تر کنند ارائه می‌کند.

به‌احتمال‌زیاد در این مورد شرکت برای ساخت یک ونکوئیش جدید به خریدار مشاوره خواهد داد. البته این خودرو نباید ظاهری شبیه به ونکوئیش استون‌مارتین داشته باشد.

اولین سوالی که با شنیدن این خبر به ذهن همه خطور می‌کند این است که چه کسی واقعاً ممکن است بخواهد چنین چیزی را از استون‌مارتین بخرد؟ به گزارش اتونیوز، اصلی‌ترین گزینه به‌احتمال‌زیاد یک شرکت تیونینگ خودروهای لوکس اروپایی است. شرکتی مانند آرس دیزاین (Ares Design) یا منصوری که هر از چند وقت یک بار پروژه‌های بسیار خاصی را رونمایی می‌کنند. اگر موضوع چنین باشد، قطعاً در آینده‌ای نزدیک اطلاعات بیشتری در مورد آن به بیرون درز خواهد کرد.

ونکوئیش که سال 2012 رونمایی شده بود، تا زمان رونمایی DBS Superleggera مدل GT پرچم‌دار شرکت استون‌مارتین محسوب می‌شد. این خودرو به یک پیشرانه دوازده سیلندر خورجینی، بدنه فیبر کربنی و پلتفرم آلومینیومی مجهز بود. استون‌مارتین بعدها نسخه کانورتیبل آن به نام ولانته را هم روانه بازار کرد.

دیدگاه کاربران