پلی استیشن، رقیب تازه مارانلویی‌ها در فرمول یک

تهدیدهای دنیای مجازی برای فراری

3 آبان 1397 15:00

سال گذشته میلادی بود که برای اولین‌بار نسخه شبیه‌سازی فرمول یک با نظارت رسمی بنیاد F1 و شرکت معروف بازی‌های رایانه‌ای کد مسترز روانه بازار شد؛ یک رقابت مجازی با جزئیاتی در حد واقعیت که دوست‌داران این رقابت‌ها را از نزدیک با چالش‌های تیم‌داری،‌ استراتژی و البته مهارت در رانندگی آشنا می‌کند.

مدیر اسکودریا فراری: «اکنون رقیب اصلی ما پلی‌استیشن شده و کار به جایی رسیده است که باید نگاهی جامع به بحث سرگرمی داشته باشیم»حالا این بازی به عقیده مدیر تیم فرمول یک فراری (اسکودریا فراری) یک تهدید برای کل ساختار این مسابقات به حساب می‌آید. به عقیده مائوریتزیو آریوابنه، در حالی که تمام حواس‌ها روی قوانین جدید و تغییر بنیادین ساختار خودروها برای دور 2021 است، تمرکز روی مسائل مالی و ایجاد فاصله بین شرکت‌کنندگان نمی‌تواند عاملی برای حرکت رو به جلو باشد. در حقیقت آریوابنه اشاره به نحوه قدرت‌نمایی تیم‌ها در این بازی رایانه‌ای و میزان تأثیر عمیق رقابت‌های فرمول یک بر مردم و علاقه‌مندان دارد.

مدیر اسکودریا فراری می‌گوید: «اکنون رقیب اصلی ما پلی‌استیشن شده است. اکنون کار به جایی رسیده است که باید نگاهی جامع به بحث سرگرمی داشته باشیم به جای آنکه روی فعالیت ورزشی خود تمرکز کنیم. ما در حالی با پلی‌استیشن رقابت می‌کنیم که برای شکست آن مجبوریم چیزی سرگرم‌کننده‌تر به نمایش بگذاریم؛ یعنی چیزی بزرگ‌تر از آنچه طی سال‌های قبل به اجرا گذاشته بودیم».

درحالی‌که این اولین بار است که فرمول یک به‌طور رسمی وارد رقابت‌های e-Sport می‌شود، دیگر مسابقات اتومبیلرانی سال‌ها است در این زمینه فعالیت می‌کنند. معروف‌ترین آن‌ها آکادمی نیسان جی‌تی است که گیمرهای بازی ویدئویی گرن توریزمو را تبدیل به راننده‌های نیسان جی‌تی و مسابقات LMP می‌کند.

دیدگاه کاربران