این بار با GT 63 S

عرض‌اندام مرسدس-آام‌گ GT در جهنم سبز

5 آبان 1397 16:02

ثبت رکوردهای یک دور کامل جدید در پیست نوربورگ‌رینگ نوردشلایف به یک اولویت مهم برای خودروسازها تبدیل شده است.

این خودرو با ثبت رکورد 7 دقیقه و 25.41 ثانیه برای یک دور کامل در پیست نوربورگ‌رینگ، فراری انزو و لامبورگینی آونتادور LP 700-4 را به چالش کشیده است.همه شرکت‌ها به دنبال یافتن دسته‌ای هستند که هنوز کسی رکوردی در آن ثبت نکرده است تا بتوانند عنوان سریع‌ترین خودروی آن دسته را به خود اختصاص دهند. ولی گاهی اوقات برخی تصمیمات تیم‌های بازاریابی خودروسازها کمی همه را دچار مشکل می‌کند.

به‌عنوان‌مثال می‌توان مرسدس-آام‌گ را مطرح کرد. مدیران بازاریابی این شرکت به‌هیچ‌وجه دوست ندارند کسی مدل آام‌گ GT چهار در کوپه را یک مدل سدان بنامد. بدون در نظر گرفتن این واقعیت که خودرو ازنظر فنی یک لیفت‌بک 5 در است، مرسدس به دنبال دسته‌ای بود که بتواند با آن یک رکورد نوربورگ‌رینگ برای مدل آام‌گ GT63 S 4Matic ثبت کند.

اعضای تیم بازاریابی مرسدس-آام‌گ چه راه‌کاری اندیشیدند؟ «سریع‌ترین خودروی 4 سرنشین تولید انبوه تاریخ...»

توجه کنید مرسدس در بیانیه خود از «سدان چهار در» استفاده نکرده زیرا قبلاً جگوار XE SV Project 8 این رکورد را به خود اختصاص داده بود. البته این خودروساز آلمانی از کوپه چهار در هم برای توصیف این خودرو استفاده نکرده که کمی عجیب به نظر می‌رسد.

آن‌ها در بیانیه مطبوعاتی خود، مرسدس-آام‌گ GT63 S 4Matic را صرفاً سریع‌ترین خودروی 4 سرنشین تولید انبوه دنیا معرفی کرده‌اند که توانسته پیست افسانه‌ای نوربورگ‌رینگ را فتح کند.

چرا آن‌ها زیاد روی تولید انبوه بودن خودرو تاکید می‌کنند؟ شاید این‌گونه می‌خواهند به جگوار کنایه بزنند، زیرا مدل XE SV Project 8 آن‌ها یک نسخه ویژه است که فقط 300 دستگاه از آن تولید شده است. در سوی مقابل، این مدل جذاب مرسدس-آام‌گ محدودیت تولید نداشته و شرکت با توجه به تقاضای بازار آن را خواهد ساخت.

به‌هرحال، کسی نمی‌تواند منکر این شود که مرسدس-آام‌گ GT 63 S خودرویی فوق‌العاده است. بالاخره این خودرو توانسته یک دور کامل پیست نوربورگ‌رینگ را در 7 دقیقه و 25.41 ثانیه بزند.

با چنین رکوردی، خودرو اندکی سریع‌تر از مرسدس-آام‌گ SLS Black Series با رکورد 7:25.67 و تقریباً برابر با فراری انزو (7:25.21) و لامبورگینی آونتادور LP 700-4 با رکورد 7:25 است. البته این خودرو به‌اندازه کافی سریع نبوده تا بتواند جگوار XE SV Project 8 را که رکوردی برابر با 7:21.23 دارد شکست دهد.

دیدگاه کاربران