پایان زیان‌دهی 15 سال تاریک

تسلا به سوددهی رسید

6 آبان 1397 17:04

تسلا، سازنده مشهور خودروهای برقی، علی‌رغم مشکلات تولید و بدرفتاری کارکنان سطح بالایش، درنهایت توانست پولی به دست بیاورد.

تسلا در سه‌ماهه سوم سال جاری درآمد خالص 312 میلیون دلاری داشت که در تمام 15 سال اخیر برای تسلا بی‌سابقه بوده است.شرکت کالیفرنیایی در سه‌ماهه سوم سال جاری درآمد خالص 312 میلیون دلاری را به خود اختصاص داد که در دو سال گذشته، اولین سود قابل‌پذیرش براساس قوانین جامع حسابداری است. افزایش درآمد زمانی اتفاق افتاد که تسلا درنهایت به مشکلات مربوط به تولید مدل 3 سدان فائق آمد.

مدل 3 در طول سه‌ماهه با شکستن رکورد فروش توانست حاشیه سود شرکت را 20 درصد افزایش دهد. این موجب افزایش 881 میلیون دلاری جریان نقدینگی شرکت شد تا تسلا سه‌ماهه سوم را با 3 میلیارد دلار نقدینگی به پایان برساند. با رشد سه برابری درآمد طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل، مجموع درآمدهای شرکت به 6.1 میلیارد دلار افزایش یافت.

برای این‌که میزان سود تسلا را درک کنیم باید اشاره کرد که تسلا در اوایل این هفته گفته بود در طول سه‌ماهه سوم سال گذشته، ضرر خالص شرکت به 619.4 میلیون دلار رسید. تسلا در سه‌ماهه دوم سال جاری نیز ضرر خالص خود را 717.5 میلیون دلار برآورد کرد. این نشان می‌دهد سه‌ماهه سوم برای تسلا نقطه عطفی حیاتی بود.

سه‌ماهه سوم سال 2018 در تمام 15 سال اخیر برای تسلا بی‌سابقه بوده است. این همچنین نشان تحقق یکی از وعده‌های ایلان ماسک، بنیان‌گذار شرکت است. همان‌طور که ماسک گفته بود: «تسلا واقعاً می‌تواند در تمام فصول به سودآوری و جریان نقدی مثبت برسد و این روند را ادامه دهد.»

به دنبال نتایج مثبت مالی، سهم قیمت تسلا روز جمعه 9.1 درصد افزایش یافت و به 314.86 دلار به ازای هر سهم رسید.

دیدگاه کاربران