با 800 اسب‌بخار قدرت و ظاهری شبیه M4 GTS

رونمایی از ب‌ام‌و M6 جی پاور

7 آبان 1397 14:56

تیونر آلمانی جی‌پاور فکر می‌کند که M6 کوپه ایده‌آل از نظر آن‌ها به قدرت بیشتر و ظاهری تهاجمی‌تر نیاز دارد و در همین راستا، یک پکیج تیونینگ ویژه برای این خودرو ارائه کرده است.

جی‌پاور علاوه‌بر افزایش قابل‌توجه خروجی‌های پیشرانه، یک کیت بدنه فیبر کربنی هم برای این خودرو ارائه کرده است.محصول نهایی جی‌پاور 789 اسب‌بخار قدرت و 1050 نیوتن‌متر گشتاور دارد و شرکت به لطف توربوشارژرهای تقویت‌شده و برخی قطعات جدید پیشرانه توانسته به این خروجی‌ها دست پیدا کند.

نتیجه حداکثر سرعتی بالای 330 کیلومتربرساعت است. جی‌پاور هنوز شتاب صفر تا صد خودرو را اعلام نکرده، ولی ازآنجایی‌که مدل استوک M6 مجهز به پکیج کامپتیشن است، برای رسیدن به‌سرعت 100 کیلومتربرساعت فقط به 3.9 ثانیه زمان نیاز دارد. به‌ احتمال‌ زیاد در مدل جی‌پاور این عدد به حدود 3 ثانیه رسیده است.

این M6 تیونینگ شده توسط جی‌پاور در حال حاضر از تمامی خودروهایی که ب‌ام‌و می‌سازد قوی‌تر است. در مقایسه با مدل استوک، این خودرو 197 اسب‌بخار قدرت و 350 نیوتن‌متر گشتاور بیشتری دارد. البته توجه داشته باشید که منظور ما از مدل استوک، نسخه مجهز به پکیج کامپتیشن است. مدل استاندارد M6 فقط 552 اسب‌بخار قدرت و 680 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

جی پاور برای این‌که M6 استاندارد شما را به یک هیولا تبدیل کند همان‌طور که حدس زده‌اید پول زیادی دریافت خواهد کرد. Performance Software V4 قیمتی برابر با 4 هزار دلار دارد و به ترتیب برای توربوشارژرهای تقویت‌شده و لوله‌های اگزوز با کاتالیزور اسپرت باید 4 هزار و 5219 دلار پرداخت کنید. شرکت یک سیستم اگزوز تیتانیومی به قیمت 6500 دلار نیز ارائه کرده که در صورت انتخاب لوله‌های اگزوز کربنی باید 1650 دلار دیگر خرج کنید. تمام این قیمت‌ها مخصوص بازار آلمان بوده و شامل هزینه نصب نمی‌شود.

در بخش طراحی، جی‌پاور ظاهر این M6 را بسیار شبیه به M4 GTS کرده است. از مهم‌ترین موارد طراحی بدنه می‌توان به یک کیت بدنه فیبر کربنی متشکل از اسپویلر جلو، رکاب‌های کناری، دیفیوزر، باله عقب و کاپوت جلوی جدید اشاره کرد. تمام این قطعات ازنظر آیرودینامیکی کاملاً مهندسی شده‌اند و داون‌فورس بسیار بالایی روی هر دو محور ایجاد می‌کنند.

از دیگر موارد قابل‌توجه M6 جی‌پاور می‌توانیم به سیستم تعلیق قابل تنظیم و رینگ‌های 21 اینچی آن اشاره کنیم.

دیدگاه کاربران