باتری‌ساز کره‌ای به کمک غول آلمانی می‌رود

فولکس‌واگن گیگافکتوری خود را می‌سازد

7 آبان 1397 17:24

گفته می‌شود گروه فولکس‌واگن با یک شرکت کره‌ای برای ساخت یک کارخانه تولید باتری در اروپا همکاری خواهد داشت.

فولکس‌واگن برای رسیدن به هدف تولید 3 میلیون خودروی برقی در سال می‌خواهد باتری‌سازی خود را داشته باشد تا به ال‌جی و سامسونگ وابسته نباشد.یک نشريه آلمانی گزارش می‌دهد که فولکس‌واگن به همکاری چند میلیارد دلاری با شرکت اس‌کی (SK Innovation) کره‌ای چشم دوخته است. این نشریه تاکید می‌کند که مذاکرات در حال انجام است و تصمیم‌گیری نهایی هنوز صورت نگرفته است.

ساخت سلول‌های باتری به فولکس‌واگن اجازه می‌دهد هنگام تولید خودروهای برقی در تیراژ بالا، با مشکلات تامین قطعات مواجه نشود. این خودروساز می‌خواهد تا سال 2025 فروش خودروهای برقی را به 3 میلیون دستگاه در سال برساند.

سلول‌های باتری فعلی شرکت توسط «ال‌جی کمیکال» و «سامسونگ» کره تامین می‌شود. شرکت اس‌کی سومین شرکت بزرگ تولیدکننده باتری در کره جنوبی است.

طی سال گذشته بارها گزارش شده بود که فولکس‌واگن می‌خواهد شرکت تامین باتری خود را داشته باشد. در ماه آگوست، «هربرت دیس»، رئیس اجرایی فولکس‌واگن، اذعان کرد که نباید این شرکت در بلندمدت به تولیدکنندگان باتری آسیایی وابسته بماند.

اگر گروه آلمانی تصمیم بگیرد که باتری‌های خود را تولید کند، می‌تواند به‌جای استفاده از باتری‌های یون-لیتیوم کنونی، بلافاصله به تولید باتری‌های پیشرفته حالت‌جامد بپردازد. دیس می‌گوید «پیشرفت در جداکننده‌های سرامیکی، قابلیت تولید انبوه سلول‌های حالت‌جامد را افزایش داده است.» وی اذعان کرده است که آلمان یکی از کشورهای مناسب برای تاسیس نسخه اروپایی «گیگافکتوری» است.

اولین خودروهای برقی جدید فولکس‌واگن هاچ‌بک I.D. خواهد بود که به نام نئو (Neo) شناخته می‌شود. این خودرو با امکان انتخاب سه حجم باتری در محدوده 330 کیلومتر و 600 کیلومتر ارائه می‌شود.

مترجم : مسلم تقوی

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران