منتفی شدن خبر ادغام دو خودروساز

تائید همکاری فولکس‌واگن و فورد

29 آبان 1397 14:46

فولکس‌واگن در جلسه هیئت‌مدیره سالانه خود اعلام کرد که قصد دارد با شرکت فورد به‌طور مشترک یک سری خودروی تجاری سبک را طراحی و تولید کند.

فولکس‌واگن در حالی بر همکاری با فورد صحه گذاشت که بحث ادغام این دو شرکت را منتفی اعلام کرد.دو شرکت خودروسازی علاوه‌بر سگمنت تجاری، بخش‌هایی دیگر را برای همکاری مشترک شناسایی کرده‌اند؛ جایی که پتانسیل گسترش همکاری وجود دارد اما فولکس‌واگن جزئیات بیشتری ارائه نکرده است.

طبق گفته فولکس‌واگن، رقابت این دو شرکت در بازار همچنان ادامه پیدا می‌کند، چراکه همکاری آن‌ها در زمینه‌هایی مثل استراتژی‌های تجاری، بازاریابی و قیمت‌گذاری گسترش نخواهد یافت. بر این اساس بحث و گمانه‌زنی‌ در مورد ادغام فولکس‌واگن و فورد، خاتمه یافته و موضوعیت نخواهد داشت.

فولکس‌واگن در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دو شرکت به‌خوبی یکدیگر را در هر دو حوزه محصولات و بازارهایی که در اختیار دارند، کامل می‌کنند. توسعه و ساخت مشترک چند مدل خودروی تجاری کوچک، در مرکز همکاری پیش‌بینی‌شده، قرار می‌گیرد.»

فولکس‌واگن همچنین تصمیم گرفت در 5 سال آینده (تا سال 2023) سرمایه‌گذاری خود را در «خودروهای برقی» و «فناوری خودران» از 39 به 50 میلیون دلار افزایش دهد.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، فولکس‌واگن در حال برنامه‌ریزی برای معرفی یک مدل اولیه از خودروی برقی در سال 2022 باقیمت 23 هزار دلار است.

هربرت دیس، مدیرعامل شرکت فولکس‌واگن پس از جلسه هیئت‌مدیره سالانه گفت: «یک هدف استراتژیک گروه فولکس‌واگن این است که سرعت نوآوری را پرشتاب کند. سرمایه‌گذاری‌های ما بر جنبه‌های مهم حمل‌و‌نقل در آینده و اجرای سازمان‌یافته استراتژی‌هایمان متمرکز است.»

دیدگاه کاربران