ظاهری کلاسیک با باطنی مدرن

فورد GT40 سوپرفورمنس در نمایشگاه سما 2018

10 آبان 1397 18:30

احتمالاً برند آمریکایی سوپرفورمنس (Superformance) برای شما یادآور خودروهای اسپرت این خودروساز مربوط به دهه 60 میلادی است، به طور مثال می توان به شلبی دایتونا کوپه اشاره کرد. اما اکنون سوپرفورمنس با تقویت یک مدل نمادین از فورد یعنی مدل GT40، توجه بسیاری را به سمت خودش جلب کرده است. این خودروی زیبا که بازسازی شده و تقویت شده است، با نام "جی تی 40 آینده" شناخته می شود و سوپرفورمنس در نمایشگاه سِما (SEMA) از آن رونمایی به عمل آورده است.

این فورد GT40 فقط زیبایی ظاهری ندارد، بلکه با 647 اسب‌بخار قدرت که از پیشرانه مدرن فورد جی‌تی کسب کرده، قدرتمند هم هست.البته این فورد GT40 فقط ظاهری زیبا ندارد، بلکه عملکرد خوبی هم دارد. قدرت این خودرو توسط یک پیشرانه مدرن فورد GT به نام اِکوبوست (EcoBoost) تامین می‌شود. این پیشرانه شش سیلندر V شکل، 3.5 لیتر حجم داشته و به دو توربوشارژر مجهز شده است که می تواند حداکثر قدرتی معادل با 647 اسب‌بخار تولید کند. پیشرانه اِکوبوست در این خودرو که در مرکز تخصصی تعمیر و تقویت خودرو در کالیفرنیا به نام ویز پرفورمنس (V's Performance) تقویت شده و روی GT40 نصب شده است، به دو عدد توربوشارژر از برند آمریکایی هانی وِل گَرِت (Honeywell Garrett) و اگزوز اسپرت از برند آمریکایی مَگنافلو (Magnaflow) مجهز شده است. این خودرو از سیستم تعلیق بادی بهره می برد و رینگ های HRE آن ظاهری خشمگین به آن بخشیده اند.

اگرچه در نمای خارجی این خودرو قسمت‌های مدرن زیادی وجود دارد، اما در واقع این خودرو به کسب مقام نخست توسط فورد GT40 در سال 1968 در مسابقات 24 ساعته لمان ادای احترام می‌کند. داگ کمپبل (Doug Campbell)، مالک این فورد GT40 زیبا درباره این خودرو می‌گوید: «واکنش‌ها به جی‌تی 40 آینده شگفت‌انگیز بوده است. ایده ساخت این خودرو هنگام تماشای مسابقات 24 ساعته لمان 2017 به ذهن من خطور کرد. اگر زمان را یک سال و نیم به جلو بکشید، به الان می‌رسیم که این ایده به واقعیت تبدیل شده و در نمایشگاه سِما 2018 رونمایی شده است.»

جی‌تی 40 آینده هم اکنون در نمایشگاه سِما در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد، اما علاقمندان به خرید این خودرو می‌توانند آن را مستقیماً به سوپرفورمنس سفارش دهند. این شرکت هنوز قیمت جی‌تی 40 آینده را اعلام نکرده است، اما با توجه به این‌که سوپرفورمنس برای شلبی کوپه قیمتی بیش از 115,000 دلار تعیین کرده است، این خودرو نیز قاعدتاً ارزان نخواهد بود.

دیدگاه کاربران