600 اسب برای لرد انگلیسی

رولزرویس فانتوم جدید با تیونینگ منصوری

12 آبان 1397 10:26

اگر شما به اندازه‌ای ثروتمندید که حاضر باشید چندصد هزار دلار برای یک خودرو بپردازید، احتمالاً یکی از گزینه‌های انتخابی شما رولزرویس خواهد بود. با این حساب، اگرچه احتمال دارد به سراغ مدل شاسی‌بلند رولزرویس -یعنی کالینان- بروید که شهرت بسیار زیادی پیدا کرده است، اما در نهایت باید بگوییم فانتوم، همیشه مدل اصلی و کلیدی رولزرویس بوده و هست. باوجود این‌که شرکت بریتانیایی رولزرویس امکان شخصی‌سازی زیادی برای خریداران فانتوم فراهم کرده است، اما شاید شما بخواهید این کار را به یک تیونر بسپارید تا رولزرویسی منحصربه‌فرد داشته باشید.

تغییرات تنها به نمای خارجی و داخلی محدود نمی‌شود، چراکه منصوری، پیشرانه فانتوم جدید را نیز تقویت کرده است.در چنین شرایطی می‌توانید سراغ منصوری بروید؛ تیونری که توسط یک ایرانی به نام کوروش منصوری تاسیس شده و می‌تواند چنین خودرو تجملاتی را باز هم لوکس‌تر کند. البته ممکن است شما سبک تیونیگ انجام شده توسط منصوری برای چنین خودروی لوکسی را نپسندید، به‌طور مثال شاید کاهش ارتفاع رولزرویس فانتوم از نظر شما ایده جالبی نباشد.

منصوری در نمای خارجی فانتوم جدید، تغییراتی جزئی ایجاد کرده که در نگاه اول جلب توجه می‌کنند. هدف منصوری از تغییرات ذکرشده این بوده است که فانتوم جدید را بیش از پیش باشکوه کند. برخی از این تغییرات عبارتند از:

  • رینگ‌های بزرگتر
  • اسپویلر کوچک عقب
  • سیستم اگزوز اسپرت

در فضای داخلی این خودرو از مرغوب‌ترین چرم استفاده شده است که در کنار سیستم نورپردازی سقف، فضایی فوق العاده ایجاد شده است.

البته موضوع فقط به تغییرات در نمای خارجی و داخلی ختم نمی‌شود، بلکه منصوری، پیشرانه فانتوم جدید را نیز تقویت کرده است. فانتوم به قلب 12 سیلندرِ V شکل به همراه دو توربوشارژر مجهز است که به‌لطف تیونینگ منصوری می‌تواند حداکثر 602 اسب‌بخار قدرت در 5,100 دور در دقیقه و حداکثر گشتاوری معادل با 950 نیوتن‌متر تولید کند. باید بدانید که نسخه معمولی فانتوم می‌تواند حداکثر 563 اسب‌بخار قدرت و 900 نیوتن‌متر گشتاور ایجاد کند.

دیدگاه کاربران