شاسی‌بلندی لوکس با فاصله محوری بیش‌تر

لینکلن نویگیتور متعلق به جی لنو در نمایشگاه سِما 2018

12 آبان 1397 14:00

حتماً با جی لنو (Jay Leno)، کمدین مشهور آمریکایی آشنا هستید. باید بدانید که این هنرمند علاقه زیادی به خودروهای کلاسیک و اسپرت دارد. البته او به خودروهای لوکس هم علاقمند است، به همین دلیل تصمیم گرفته است آخرین خودرویی که خریداری کرده را در نمایشگاه سِما (SEMA) به معرض نمایش بگذارد: یک مدل سفارشی از لینکلن نویگیتور بلک لیبل با فاصله محوری بیشتر.

نسخه لانگ ویل بِیس (LWB) از این شاسی‌بلند لوکس بزرگ، 3,343 میلی‌متر فاصله محوری دارددر این خودرو از ترکیب رنگ خاصی در فضای خارجی و داخلی استفاده شده است. در نمای خارجی قسمت‌هایی همانند کاپوت به رنگ مشکی هستند و شیشه‌های دودی این خودرو رنگ تیره‌تری دارند. به علاوه، رینگ‌های این مدل سفارشی هم طرحی متفاوت دارند.

قسمت‌های سفارشی این خودرو توسط استودیوی طراحی لینکلن طراحی شده‌اند و اجرای این طرح‌ها توسط یک مرکز تخصصی سفارشی‌سازی در ایالت کالیفرنیا تحت عنوان گَلپین موتورز اَند اتو اسپرتس (Galpin Motors & Auto Sports) انجام شده است.

این کمدین آمریکایی 68 ساله در مورد این خودرو می‌گوید: «به عنوان یک ماشین‌باز، از همان زمانی که اِدسِل فورد (Edsel Ford) مدل کنتینانتال (Continental) را ساخت، من به برند لینکلن علاقمند شدم. اِدسِل در زمینه ایجاد طرح‌هایی نمادین که به مرور زمان کهنه نخواهند شد شهرت داشت.»

نسخه لانگ ویل بِیس (LWB) از این شاسی‌بلند لوکس بزرگ 3,343 میلی‌متر فاصله محوری دارد و به یک پیشرانه شش سیلندر V شکل به نام اکوبوست (EcoBoost) مجهز است. این پیشرانه 3.5 لیتری به کمک دو توربوشارژر می‌تواند حداکثر قدرتی معادل با 450 اسب‌بخار و حداکثر گشتاوری برابر با 691 نیوتن‌متر تولید کند. ناگفته نماند که این شاسی‌بلند لوکس از یک جعبه‌دنده 10 سرعته اتوماتیک بهره می‌برد.

دیدگاه کاربران