فورد موستانگ باس 429 در نمایشگاه سما 2018

بازگشت آقای رئیس

13 آبان 1397 10:10

به نظر می‌رسد امسال شاهد هیجان‌انگیزترین نمایشگاه SEMA‌ در تمام ادوار هستیم. غول‌های خودروسازی در کنار نامداران عرصه تیونینگ، بهترین‌های خود را به لس‌آنجلس آوردند.

نکته حیرت‌انگیز این خودرو، پیشرانه منحصربه‌فرد آن است. قلبی V8 با ظرفیت 8.5 لیتر و قدرت 815 اسب‌بخار.فورد که طی چند روز گذشته از شاسی‌بلندها و پیکاپ‌های تنومندی پرده‌برداری کرده بود این‌بار دست روی یکی از رویایی‌ترین کلاسیک‌های خود گذاشت؛ فورد موستانگ سری Boss 429 مدل 1969. یک کوپه اسپرت و عضلانی با طرحی دیوانه‌کننده.

بخش بازسازی فورد با انتخاب این اسطوره 49 ساله بار دیگر توانایی‌ها و محبوبیت آن را به رخ رقبا کشید. موستانگ باس 429 جدید براساس شاسی و بدنه همان نسخه کلاسیک ساخته شده است؛ اما حسب نیاز برخی از اجزای آن مانند سپرهای جلو و عقب، جلوپنجره و رکاب‌ها برای بهبود آیرودینامیک دستخوش تغییر شده‌اند.

آمپر سرعت داخل اتاق نیز اکنون با نمونه جدیدی که تا سقف سرعت 320 کیلومتر را نشان می‌دهد، تعویض شده است. غربیلک فرمان آلومینیومی و سیستم تهویه مطبوع مدرن از دیگر تغییرات موستانگ فوق هستند.

نکته حیرت‌انگیز این خودرو، پیشرانه منحصربه‌فرد آن است. قوای محرکه‌ای به حجم باورنکردنی 8.9 لیتری با همان آرایش سنتی هشت سیلندر V شکل که به طرزی رعب‌آور می‌تواند 815 اسب‌بخار قدرت تولید کند. این خروجی توسط یک جعبه‌دنده دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

شرکت به‌منظور افزایش پایداری این خودرو با توجه به پیشرانه فوق نیرومندش، مجبور به تغییر اساسی در سیستم تعلیق این خودرو شد. هم‌چنین شاسی در نقاط حیاتی تقویت شد و سیستم اگزوز نیز برای تنفس بهتر به‌کلی تغییر کرد. بد نیست بدانید قیمت فورد موستانگ باس 429 جدید چیزی حدود 210 هزار دلار است.

دیدگاه کاربران