کدام برندها بیشتر گوگل شده‌اند

تویوتا و ب‌ام‌و در صدر جستجوهای اینترنتی جهان

13 آبان 1397 16:30

شرکت بیمه «ویگو» فهرستی از برندهای خودرویی که بیشترین جستجو در اینترنت را داشته‌اند منتشر کرده است. در این فهرست میزان جستجوی هر برند در کشورهای مختلف نشان داده می‌شود؛ آنچه بیش از همه در این فهرست نمایان است سلطه برندهای آسیایی در جستجوهای اینترنتی است.

نتایج بیشترین برندهای جستجو شده در گوگل نشان می‌دهد تویوتا و دیگر شرکت‌های آسیایی‌ از محبوب‌ترین برندهای دنیا هستند.براساس یافته‌های ویگو اولین برند گوگل شده در سال گذشته «تویوتا» بود که در 57 کشور از 171 کشور بالاترین میزان جستجو را به خود اختصاص می‌داد. همچنین تویوتا در هرماه 7.8 میلیون بار جستجو شده است. این رقم برای «هوندا» 7 میلیون و برای «فورد» 6،4 میلیون جستجو است.

تویوتا رتبه اول جستجو در کشورهایی مانند ایالات‌متحده، کانادا، استرالیا، نیوزیلند، آفریقای جنوبی، فنلاند و فیلیپین را در اختیار دارد.

در مقام دوم «ب‌ام‌و» قرار دارد که رتبه اول جستجو در 25 کشور را از آن خود کرده است. سومین جایگاه متعلق به «مرسدس بنز» با بیشترین جستجو در 23 کشور بود.

«لامبورگینی» به شکل تعجب‌آوری خود را به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین برندهای خودرو در جهان ثابت کرد و در جستجو 12 کشور ازجمله ونزوئلا بیشترین رتبه را داشت.

«تسلا» نیز در هفت کشور، از جمله چین، نروژ، هلند و هنگ‌کنگ اول بود.

درحالی‌که محبوبیت شرکت‌ها در بالا ذکر شد، شماری برندها وجود دارند که به‌ندرت جستجو شده‌اند. به‌عنوان‌مثال «پاگانی» کمترین جستجو شده از همه برندها بود. درحالی‌که «آکورا» و «کرایسلر» نیز در پایین‌ترین بخش‌های فهرست بودند.

طبق آمار این موسسه در ابتدای سال 2017 نیز، تویوتا بیشترین نام تجاری جستجو شده بود و در بیش از 74 کشور رتبه اول را داشت. همچنین ب‌ام‌و با کسب محبوبیت در 51 کشور شامل کشورهای اروپای غربی و برخی نقاط آفریقا، به دومین برند پرطرفدار تبدیل شده بود.

دیدگاه کاربران