تاکتیکی غیرمعمول برای ماندن در بزرگ‌ترین بازار جهان

خودرو یکسان 4 خودروساز

15 آبان 1397 14:09

خودروسازان معمولاً می‌خواهند خودروهایشان مدت بیشتری در بازار بمانند. از سویی اما فشار دولت چین برای رفتن به‌سوی «وسایل نقلیه سبز» شرکت‌های خودروسازی مثل تویوتا، فیات کرایسلر، هوندا و میتسوبیشی را به انجام فعالیت‌هایی غیرمعمول واداشته است. همه آن‌ها قصد دارند یک خودرو یکسان بفروشند.

با شدت گرفتن استانداردهای دولت چین، 4 خودروساز برای این‌که در بازار عقب نیفتند، حاضر شدند همگی یک خودرو واحد با ظاهری یکسان بفروشند.این چهار خودروساز، قصد دارند یک خودرو برقی مشترک را بفروشند. یک شاسی‌بلند برقی که توسط گروه خودروسازی گوانگ‌ژو توسعه‌یافته است. هر برند نام خود را در عقب وسیله نقلیه درج می‌کند، اما ظاهر خودرو یکسان می‌ماند.

این رویکرد غیرمعمول در صنعت خودروسازی به آن‌ها کمک می‌کند سریع‌تر با استانداردهای جدید و سخت‌گیرانه آلایندگی منطبق شوند. البته این کار زمانی برای خودروسازان می‌خرد تا روی محصولات برقی خودشان کار کنند.

خودروسازان تاکتیک‌های مختلفی را برای جلوگیری از زیان‌دهی در بزرگ‌ترین بازار خودرو جهان اتخاذ می‌کنند. قوانینی که در راستای سبزتر کردن جاده‌های چین تبیین شده‌اند، فرصتی برای خودروسازان برقی و تهدیدی برای جریان اصلی خودروسازی است.

تویوتا موتور یک نسخه تمام برقی از شاسی‌بلند گوانگ‌ژو به نام GS4 دارد. میتسوبیشی مدل‌های برقی و هیبریدی ارائه می‌کند. بر طبق تحقیقات شرکت «آی‌اچ‌اس مارکیت» (IHS Markit) شرکت‌های فیات کرایسلر و هوندا موتور در حال برنامه‌ریزی روی نسخه‌های هیبرید بنزینی این خودرو هستند.

تویوتا گفت انتظار دارد که مدل جدید به‌عنوان یک‌قدم در همکاری مشترکش با خودروسازی گوانگ‌ژو باشد.

دیدگاه کاربران