پیکاپی برای عملیات نجات

نسخه‌ای خاص از نیسان فرانتیر در نمایشگاه سائو پائولو

17 آبان 1397 13:13

می‌توان با قطعیت گفت که امسال محوریت نمایشگاه خودروی سائو پائولو پیکاپ‌ها هستند و نیسان هم با معرفی یک مدل مفهومی به نام فرانتیر سنتینل (Frontier Sentinel) در این نما‌یشگاه، علاقمندان به این برند ژاپنی را ناامید نکرده است.

با تجهیز پیکاپ نیسان به پک باتری، محفظه مخصوص در قیمت بار، باند فرود پهپاد و تجهیزات آفرود، این خودرو آماده عملیات نجات در مسیرهای دور افتاده شده است.فرانتیر سنتینل که توسط تیم طراحی نیسان در برزیل طراحی شده است، یک پیکاپ تنومند مخصوص عملیات نجات است که برای استفاده در مناطق دوردست و خارج از شهر ساخته شده است.

برجسته‌ترین ویژگی این پیکاپ مفهومی، در قسمت بار آن قرار دارد، محلی که دو پک باتری متعلق به نیسان لیف در آن جا خشک کرده‌اند. به این ترتیب، در مناطقی که از برق محروم هستند، می‌توانید با فرانتیر سنتینل از تجهیزات و وسایل برقی استفاده کنید.

علاوه‌بر باتری‌های ذکر شده، یک محفظه مخصوص نیز در قسمت بار عقب تعبیه شده است که به راحتی به صورت کشویی بیرون می‌آید. همان‌طور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، در قسمت بالایی فضای بار قسمتی وجود دارد که دور آن با یک شش ضلعی زرد رنگ مشخص شده است. حرف H در این بخش نشان می‌دهد که در عملیات نجات پهپادی که فرانتیر سنتینل را همراهی می‌کند، می‌تواند در این قسمت فرود بیاید.

این پیکاپ ژاپنی که از نوعی رنگ آبی خاص بهره می‌برد، به کمک تجهیزات زیر، آماده هرگونه عملیات نجات است:

  • اسکید پلیت (skid plate) در قسمت جلو برای محافظت از کف خودرو
  • وینچ (winch)
  • رینگ‌های منحصر به فرد به همراه تایرهای آفرود
  • فلاپ گلگیرها
  • اسنورکل (snorkel) جهت جلوگیری از نفوذ آب به داخل پیشرانه هنگام عبور از آب‌های عمیق

در فضای داخلی این پیکاپ تغییرات کمتری نسبت به فضای خارجی آن به چشم می‌خورد و در این بخش شاهد استفاده از چرم مشکی به همراه تزئینات زرد رنگ هستیم که تضاد جالبی ایجاد کرده‌اند. این تزئینات زرد رنگ در قسمت داشبورد و کنسول میانی هم دیده می‌شوند.

نیسان اعداد و ارقام مربوط به عملکرد را اعلام نکرده است، اما احتمالاً این پیکاپ به پیشرانه 2.3 لیتری دیزلی مجهز است که قدرت تولیدی آن 157 یا 187 اسب‌بخار خواهد بود. فرانتیر سنتینل به یک جعبه‌دنده 7 سرعته اتوماتیک مجهز است و واضح است که از سیستم چهار چرخ محرک نیز بهره می‌برد.

دیدگاه کاربران